גז אמוניה דלף באזור תעשייה ליד בית שמש - עובדים פונו מהמקום

החומר המסוכן דלף ממערכת ההובלה של הגז באזור התעשייה הר טוב. לאחר שהמשטרה סגרה את השטח סביב המפעל ברדיוס של 200 מטרים - הושגה שליטה על האירוע והכוחות הצליחו לחסום את הדליפה

חומר מסוכן מסוג אמוניה דלף היום (שני) ממערכת הולכה של הגז במפעל באזור התעשייה הר טוב סמוך לבית שמש. בעקבות הדליפה, עובדים מהמעגל הקרוב למפעל פונו מחשש לפגיעה וכוחות משטרה סגרו את השטח סביב המפעל ברדיוס של 200 מטרים כדי למנוע חשיפה של אזרחים לחומר המסוכן.

לוחמי אש בסיוע יחידת חומרים מסוכנים הצליחו לחסום את הדליפה, לדלל את החומר - ובכך נמנעה דליפה גדולה שלו בכל אזור התעשייה והסביבה. לאחר דגימת ממצאים בשטח נמסר נמסר מהכוחות שפעלו באיזור כי אין עוד סיכון והאירוע כעת תחת שליטה מלאה, וכי ניתן לחזור לשגרה במפעלים הסמוכים לאזור הדליפה. כמו כן, לא נשקפת סכנה לתושבים המתגוררים סמוך.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר פגיעת הקורנט: החלה הקמת שרוול ביטחוני במקביל לכביש 34

החלה ישיבת הממשלה על תוכנית הקיצוצים של האוצר להפחתת הגירעון

איראן על הפלת המל"ט: "פעולה שלא נהסס לחזור עליה אם נצטרך"

בית שמש
בית שמש | צילום: כבאות והצלה

האירוע הזה מגיע אחרי שרק בחודש שעבר גז דליק, נפיץ ורעיל דלף בחיפה, בצנרת שבין המפעלים דור ובזן, בצומת חלוצי התעשייה-יגאל ידין. המשטרה חסמה את הצומת הקרובה בעקבות דליפת הגז בתשתית תת קרקעית המחברת בין שניים ממתחמי התעשייה הגדולים בחיפה, מחשש לאסון. "פניתי הבוקר לראשי המפלגות המתדיינות על הקמת הממשלה החדשה", סיפר אלי דוקורסקי, ראש עיריית קריית ביאליק, "ביקשתי להוציא לפועל את תוכנית להוצאת המפעלים המזהמים מאזור מפרץ חיפה, ליצור כאן מציאות חדשה, ליצור כאן איכות חיים ואיכות סביבה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי מהבדיקות שנעשו עד עתה עולה, הגז שדלף הוא גז תעשייתי הכבד מן האוויר. חברת דור כימיקלים מזרימה גז זה לחברת בזן באמצעות צנרת תת-קרקעית.