שבוע לאחר התאונה הטראגית: טרם ניתן לקבוע את סיבת ההתרסקות

מהתחקיר עולה כי עד כה לא נמצא קשר בין ההתרסקות שבה נהרגו איתי זיידן וליהוא בן בסה לתקלה שאירעה כחודשיים קודם לכן במנוע המטוס. הניסיון לשחזר את מכשירי ההקלטה ככל הנראה ייכשל

זמן צפייה: 01:16

צה"ל פרסם היום (רביעי) את דוח הביניים על האסון בקורס טיס, שבו נהרגו מדריך הטיסה איתי זיידן ופרח הטיס ליהוא בן-בסה, ועל פי הממצאים שנאספו עד כה לא ניתן לקבוע את סיבת התאונה. מהדוח עולה כי מטוס ה"סנונית" נבדק על ידי הצוותים הטכניים בבוקר ההתרסקות, ואושר על ידם. באותו יום אף טסו בו צוותים שונים שתי טיסות נוספות. מזג האוויר והראות היו טובים.

הדוח מאשר את הפרסום בחדשות 13 לפיו במנוע המטוס טופלה תקלה לפני כחודשיים וחצי, ותקלה קלה נוספת טופלה שבוע לפני התאונה. עם זאת, עד כה לא נמצא קשר בין המקרים.

לכתבות נוספות בנושא:

האסון בקורס הטיס: במערך מטוסי הסנונית התגלו לאחרונה שתי תקלות

"מה נעשה בלעדיך?": אמו של פרח הטיסה שנספה בהתרסקות נפרדת

ההרוגים בהתרסקות המטוס: רס"ן איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן-בסה

זירת ההתרסקות של כלי הטיס סמוך לקיבוץ משמר הנגב בדרום
זירת ההתרסקות של כלי הטיס סמוך לקיבוץ משמר הנגב בדרום

כפי שפורסם בחדשות 13, במהלך הטיסה ביקש המדריך להנמיך את הגובה, בהתאם לנהלים, ככל הנראה על מנת לבצע תרגיל נוסף – דבר שנהוג לעשות בטיסות מסוג זה. מהתחקיר הראשוני עולה כי ההתרסקות אירעה לכל היותר שתי דקות מהמגע האחרון של מערכות המכ"ם עם המטוס.

צה"ל הבהיר כי ככל הנראה לא יצליח לשחזר את מכשירי ההקלטה שהיו במטוס, משום שניזוקו באופן קשה מדי. עוד נכתב בדוח כי עד כה לא נמצאו ממצאים שמעידים כי המטוס נפגע באוויר או שפגעו בו ציפורים. כמו כן לא עלו סימנים שמעידים על חלקים שהתנתקו תוך כדי טיסה או על אש שפרצה במטוס לפני שהתרסק. זיידן ובן בסה לא ניסו לנטוש את המטוס.

מפקד חיל האוויר ציין כי "קרתה לנו תאונה קטלנית, צריך להמשיך בחקירה מקצועית ועמוקה. מאפייני התאונה המורכבים מפיסות מידע רבות, המקשות על הרכבת תמונה ברורה. על אף זאת, עלינו להבין מה קרה ואיך קרה". נורקין החליט כי מערך ה"סנוניות" לא ישוב בינתיים לטיסות אימונים.