"מה נעשה בלעדיך?": אמו של פרח הטיסה שנספה בהתרסקות נפרדת

שיבולת בן-בסה, אמו של רב"ט ליהוא שנהרג אתמול סמוך לנגב, ספדה לו: "ילד מדהים שאתה, התאפקתי לא לדבר איתך על הפחדים שלי, לא רציתי לעצור את התנופה והמחויבות שלך"

זמן צפייה: 05:53

שיבולת בן בסה, אמו של פרח הטיס רב"ט ליהוא בן בסה, שנספה אתמול (שלישי) בהתרסקות המטוס בנגב, ספדה לו היום: "ליהוא שלי, ילד מדהים שאתה, כל כך בשמחה ובתקווה הלכת לשירות. התאפקתי לא לדבר איתך על הפחדים שלי - לא רציתי לעצור את התנופה והמחויבות שלך".

"אלוהים - למה? למה אותך? אני לא מבינה. ילד עדין, שקט, אבל יש בך כל כך הרבה כישרונות וחוכמה בכל תחום", הוסיפה האם. "בשלוש השנים האחרונות לקחת אחריות על עצמך וגם עלינו, עם אבא שלך, אחיך התאום ואיתי. אפשר היה תמיד לסמוך עליך, להישען, לדבר. בשיחות, על כל נושא, ידעת תמיד לסדר את הדברים נכון - למדתי ממך כל כך הרבה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל הזינוק בתחלואה: נתניהו שוקל לסגור את המעברים לרשות הפלס'

חברו הקרוב של מדריך הטיסה שנהרג: "הוא השאיר ריקנות אינסופית"

איום הרשתות: אם לא יחל מחר פיילוט לפתיחת קניונים – נפתח הכול

רב''ט ליהוא בן-בסה, שנהרג בהתרסקות המטוס בנגב
רב''ט ליהוא בן-בסה, שנהרג בהתרסקות המטוס בנגב | צילום: דובר צה''ל

"מאיפה שאבת את הידע וההיגיון הבריא? כמו מתנה משמיים - היה בך שקט מיוחד וביטחון פנימי שאין לי מושג מאיפה השגת. מה נעשה בלעדיך מתוק שלי?", כתבה שיבולת. ליהוא יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.

בד בבד, רז קינסטליך, ראש עיריית ראשל"צ, סיפר כי "שני ההורים שבורים, קשה להם, היו רוצים שהילד יחזור. מאוד קשה להם, הרבה בכי. הם היו גאים בו מאוד שהגיע לקורס טיס, האבא סיפר כמה היה לו קשה שם. הוא אמר 'חבל שהוא לא עף מהקורס טיס'. זה ילד שלנו, שגדל במערכת החינוך העירונית שלנו".

רס''ן איתי זיידן, ההרוג בהתרסקות המטוס בנגב
רס''ן איתי זיידן, ההרוג בהתרסקות המטוס בנגב | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר, ליאור רייזר, חבר קרוב של איתי זיידן, מדריך הטיסה שנהרג יחד עם בן בסה, ספד לו: "איתי הוא חבר קרוב, הטוב שבטובים, מלח הארץ ואיש משפחה. הוא הגיע לפני חמש שנים לקיבוץ, והשפיע על כל הקהילה - יזם ועשה. הוא רצה להיות עם הילדים המשפחה".

"כשאיתי היה מדבר אי אפשר לפספס היה - היית שומע את זה מכל נקודה. הילדים העריצו אותו, הייתה לו דומיננטיות, הבעת דעה, ביקורתיות והוא סחף אנשים", המשיך רייזר. "אנחנו שבורים. עכשיו שהוא לא בסביבה יש ריקנות אינסופית".