מפקד הגדוד שמנע הפיגוע: נעשה הכול כדי לספק שקט לתושבי העוטף

סגן אלוף י' התייחס לתקרית שבה חייליו חיסלו ארבעה מחבלים שניסו לחדור לישראל כשהם חמושים בכלי נשק רבים, ואמר כי "הגדוד הגיע לנקודה תוך זמן קצר – דבר שמעיד על כוננות וכשירות גבוהה"

זמן צפייה: 04:38

המתיחות בדרום: מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, סגן-אלוף א', התייחס הבוקר (ראשון) לסיכול הפיגוע בגבול רצועת עזה אתמול, ואמר כי "נמשיך לעשות הכול כדי שתושבי העוטף ימשיכו לישון בשקט ובלי הפרעות".

"לפנות בוקר קיבלנו דיווח על מספר חשודים שנמצאים בתנועה לכיוון הגדר. לוחמים מהגדוד קופצים לנקודה ומגיעים אליה תוך זמן קצר", סיפר המג"ד. "מפקדי הגדוד והלוחמים חתרו למגע, הסתערו והרגו את המחבלים. תוצאות המפגש מעידות על כוננות וכשירות גבוהה וכוח שחתר למגע באופן חד ומקצועי". "אני גאה לומר שכוחותינו עמדו במשימה במקצועיות וברוח לחימה - מנעו את חדירת הגדר וסיפקו הגנה ליישובי הדרום", הוסיף סא"ל א'.

לעוד כתבות בנושא:

חמאס מתנער מהפיגוע שסוכל – אך מאיים בתקריות נוספות • פרשנות

רה"מ על סיכול הפיגוע בדרום: "חמאס אחראי לכל תוקפנות מעזה"

צה"ל: "סוכל פיגוע חריג בגודלו – האחריות על חמאס"

ארבעת המחבלים לפי מקורות פלסטיניים, והנשק שנתפס
ארבעת מהמחבלים לפי מקורות פלסטיניים, והנשק שנתפס | צילום: דובר צה''ל

אתמול, התייחס דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, לפרטי התקרית. לדבריו, מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בסביבות השעה ארבע בבוקר זוהתה בעמדות התצפית שבגבול תנועה לכיוון גדר המערכת, ובעקבותיה הוקפץ כוח גולני שהיה באזור. כאשר הגיעה החולייה לאזור דיר אל-בלח, חצה אחד המחבלים את הגדר. המפגעים הספיקו לזרוק רימון וככל הנראה פתחו באש לא מדויקת - וכוח צה"ל השיב באש והרג אותם.

עוד מסר דובר צה"ל כי בכלי החוליה נתפסו כמויות גדולות של רובי קלאצ'ניקוב, ציוד לחיתוך גדרות, חטיפי אנרגיה ותמרים, מטול אר פי ג'י נגד טנקים, מטעני צינור ורימונים. עוד נתפס תיק רפואי, ונבחן כעת אם היה אמור לשמש לעזרה ראשונה או לניסיון חטיפה. "סוכל פה פיגוע גדול מאוד", אמר תא"ל מנליס בשיחה עם כתבים צבאיים. "זה משהו שהוכן בתהליך ארוך ואין סיכוי שמדובר בפעילי כוח ריסון של חמאס. היה להם ציוד לפיגוע", הוסיף. "עדיין לא ידוע אם הוא כוון לאזרחים או חיילים".

הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

מאוחר יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית והצהיר כי "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת מכל שטח עזה. ישראל תמשיך לפעול כדי לסכל חדירה לשטחה ופגיעה באזרחינו". נתניהו הוסיף: "אני מברך את כוח צה"ל שפעל במהירות וביעילות בגבול עזה, ומנע חדירה של מחבלים לשטחנו".

נשיא המדינה ריבלין התייחס אף הוא למתיחות: "שבת דרוכה, במעקב הדוק ובהצדעה לכוחותינו אשר פעלו לילה כיום ביהודה ושומרון וברצועת עזה. תודה לכן היושבות בחדות ומקצועיות על מכשירי הניטור שלנו, יקירותינו התצפיתניות, ולוחמינו הגיבורים והמסורים, על עצירת הפיגוע הקשה שתכננה חוליית המחבלים הנפשעת להוציא לפועל".

חמאס, כזכור, סירב לקחת אחריות על התקרית, וטען כי החוליה פעלה על דעת עצמה. דובר חמאס בעזה מסר כי "הכיבוש הישראלי ביצע פשע חדש נגד קבוצת צעירים שזעמו על טרור הכיבוש ועל המצור שהוא מטיל על רצועת עזה. הכיבוש הציוני צריך לשאת בהשלכות המצב של הכעס והלחץ אותו חיים בני עמנו בעזה. המשך פשעי הכיבוש הציוני והמצור העושק על עזה יביא את הצעירים הכועסים לנקוט תגובות נגד הכיבוש על דעת עצמם".