רה"מ על סיכול הפיגוע בדרום: "חמאס אחראי לכל תוקפנות מעזה"

נתניהו התייחס לתקרית בגבול הרצועה, שבמהלכה חוסלו ארבעה מפגעים כשעליהם תחמושת רבה: "מברך את צה"ל שפעל ביעילות ומנע חדירת מפגעים לשטחנו - נמשיך לפעול כדי לסכל פגיעה באזרחינו"

זמן צפייה: 04:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) להיתקלות בגבול הרצועה בין כוח צה"ל לחוליית מחבלים, והצהיר כי "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת מכל שטח עזה. ישראל תמשיך לפעול כדי לסכל חדירה לשטחה ופגיעה באזרחינו". נתניהו הוסיף: "אני מברך את כוח צה"ל שפעל במהירות וביעילות בגבול עזה, ומנע חדירה של מחבלים לשטחנו".

התצפיתנית שזיהתה את המחבלים שניסו לחדור לישראל מדרום רצועת עזה, סיפרה על רגע המעצר: "ההתרעה הראשונה תפסה אותי לפנות בוקר. מהר מאוד הבנתי שמדובר בכוחות חמושים - והקפצתי כוחות לנקודה".

עוד בחדשות 13:

צה"ל: "סוכל פיגוע חריג בגודלו – האחריות על חמאס"

תקרית בגבול הרצועה: צה"ל סיכל ניסיון חדירה; 4 מחבלים נהרגו

הפיגוע בגוש עציון: דיווחים פלסטיניים על מעצרים סמוך לחברון

Whatsapp Image 2019 08 10 At 0
אזור התקרית עם מחבלים פלסטינים בגבול רצועת עזה | צילום: ידיעות מהשטח

מוקדם יותר היום התייחס דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, לפרטי התקרית. לדבריו, מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בסביבות השעה ארבע בבוקר זוהתה בעמדות התצפית שבגבול תנועה לכיוון גדר המערכת, ובעקבותיה הוקפץ כוח גולני שהיה באזור. כאשר הגיעה החולייה לאזור דיר אל בלח, חצה אחד המחבלים את הגדר. המפגעים הספיקו לזרוק רימון וככל הנראה פתחו באש לא מדויקת - וכוח צה"ל השיב באש והרג אותם.

עוד מסר דובר צה"ל כי בכלי החולייה נתפסו כמויות גדולות של רובי קלאצ'ניקוב, ציוד לחיתוך גדרות, חטיפי אנרגיה ותמרים, מטול אר פי ג'י נגד טנקים, מטעני צינור ורימונים. עוד נתפס תיק רפואי, ונבחן כעת אם היה אמור לשמש לעזרה ראשונה או לניסיון חטיפה. "סוכל פה פיגוע גדול מאוד", אמר תא"ל מנליס בשיחה עם כתבים צבאיים. "זה משהו שהוכן בתהליך ארוך ואין סיכוי שמדובר בפעילי כוח ריסון של חמאס. היה להם ציוד לפיגוע", הוסיף. "עדיין לא ידוע אם הוא כוון לאזרחים או חיילים".

תא"ל מנליס חשף כי המחבלים לבשו מדים מאולתרים שהורכבו מחלקי מדים שונים, ושתוך כדי ההתקלות בוצע גם ירי טנק מגדוד שיריון שמוצב באזור. "בניגוד לאירוע של מחבל בודד כאן יש תשתית מאורגנת", אמר מנליס. "האחריות מוטלת על חמאס, שצריך למנוע אירועים כאלו. התקשורת הפלסטינית מדברת על פעילי חמאס לשעבר שעזבו את הארגון בשל הקצנה אידיאולוגית, אבל האחריות למניעת פעולות חבלניות עוינות מוטלת על חמאס". עוד אישר תא"ל מנליס כי גופות המחבלים נמצאות בידי צה"ל, וכי הם לא נשאו עמם אמצעי קשר.

ארבעת המחבלים לפי מקורות פלסטיניים, והנשק שנתפס
ארבעת מהמחבלים לפי מקורות פלסטיניים, והנשק שנתפס | צילום: דובר צה''ל

חמאס סירב לקחת אחריות על התקרית, וטען כי החולייה פעלה על דעת עצמה. דובר חמאס בעזה מסר כי: "הכיבוש הישראלי ביצע פשע חדש נגד קבוצת צעירים שזעמו על טרור הכיבוש ועל המצור שהוא מטיל על רצועת עזה. הכיבוש הציוני צריך לשאת בהשלכות המצב של הכעס והלחץ אותו חיים בני עמנו בעזה. המשך פשעי הכיבוש הציוני והמצור העושק על עזה יביא את הצעירים הכועסים לנקוט תגובות נגד הכיבוש על דעת עצמם".

הג'יהאד האסלאמי הגיב גם הוא לניסיון הפיגוע בגבול הרצועה: "הטרור הישראלי לא יכבה את הכעס המתגבר בנפשות הפלסטינים מהכניסה של ישראלים למסגד אל-אקצא, מהמצור על עזה, מהרס בתי האזרחים, מהפשיטות על ערים וכפרים בגדה המערבית ומהפגיעה בזכויות האסירים הפלסטינים".