הותר לפרסום: סוכלה מתקפת סייבר נגד התעשיות הביטחוניות

ע"פ החשד, מערך הסייבר הבין-לאומי לזרוס פנה לעובדי חברות ישראליות דרך רשת חברתית עם הצעות עבודה. לפי ההערכה קוריאה הצפונית עומדת מאחורי הניסיון. "ניסו להדביק מחשבים כדי לאסוף מידע"

זמן צפייה: 07:18

הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב), בשיתוף עם גופים נוספים בקהיליית הביטחון, סיכל תקיפת סייבר נגד תעשיות ביטחוניות מובילות בישראל - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. ניסיונות התקיפה זוהו בזמן אמת ולא נגרם נזק.

על פי החשד, מערך הסייבר הבין-לאומי "לזרוס" פנה לעובדי חברות ישראליות עם הצעות עבודה מפתות דרך הרשת החברתית "לינקדאין", וניסה להדביק, במטרה לחדור לרשתות המחשב שלהם. כמו כן, לפי ההערכה, קוריאה הצפונית עומדת מאחורי ניסיון התקיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהבוקר: 7 שריפות בעוטף; סוכלו הברחות עשרות אלפי בלונים לעזה

בועטת בראש הפעוט ומכה עם מגב: התיעוד מגן הזוועות ברמלה נחשף

השביתה בדרך? הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

מחקירת הפרשה עולה כי אנשי המערך השתמשו בטכניקות שונות של "הנדסה חברתית" והתחזות. הם בנו פרופילים מזויפים ברשת החברתית, שמשמשת בעיקר לחיפושי עבודה בעולמות ההייטק. התוקפים התחזו למנהלים, לבכירים במחלקות משאבי אנוש ולנציגי חברות בין-לאומיות ופנו לעובדי תעשיות ביטחוניות מובילות בישראל בניסיון לפתח מולם שיח ולפתות אותם עם הצעות עבודה שונות.

בתהליך העברת הצעות העבודה ניסו התוקפים להדביק את המחשבים של עובדי התעשיות הישראליות ולחדור לתוך הרשתות של החברות במטרה לאסוף מידע ביטחוני רגיש. לצורך התקיפה, התוקפים אף השתמשו באתרים לגיטימיים של חברות ותעשיות אחרות ללא ידיעתן.