מהבוקר: 24 שריפות בעוטף; סוכלו הברחות עשרות אלפי בלונים לעזה

המתיחות בדרום: כוחות הכיבוי פעלו בכמה מוקדים לכיבוי האש • בלוני ההליום שנתפסו במכס אשדוד הוחבאו בשתי מכולות בגדים • ראש המועצה האזורית חוף אשקלון: "דין בלון כדין רקטה"

זמן צפייה: 03:06

המתיחות בדרום: לפחות 24 שריפות פרצו מהבוקר (רביעי) ביישובי העוטף, זאת כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. אחד מצרור הבלונים נחת בחצר בית באחד מיישובי שער הנגב - לא נגרם נזק. צרור אחר נפל באזור שטחי המרעה של קיבוץ אור הנר. לוחמי האש פועלים במקום. שריפות נוספות פרצו בחוף אשקלון.

במקביל, רשות המיסים הודיעה כי בשבוע האחרון סיכלה ניסיון הברחה של עשרות אלפי בלוני הליום שיועדו לרצועה. הבלונים אותרו במסגרת פעילות שמבצע המכס באשדוד על מנת לסכל הברחת אמצעי לחימה. הבלונים הוסלקו בשתי מכולות של פריטי לבוש ותיקים שיובאו על ידי יבואנים עזתיים. המכולות נתפסו והנושא הועבר לגורמי הביטחון להמשך טיפול.

בתוך כך, מוקדם יותר היום דווח כי חמאס שיגר טיל ניסויי לעבר הים, זאת במסגרת "שיפור יכולתיו הצבאיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בועטת בראש הפעוט ומכה עם מגב: התיעוד מגן הזוועות ברמלה נחשף

החוק נגד נתניהו נפל בכנסת; עימות חריף בין רה"מ ללפיד

העליון הפחית מעונשו של הכדורגלן שדרס למוות את ארי נשר

ניסיון הברחת בלוני הליום לרצועת עזה
ניסיון הברחת בלוני הליום לרצועת עזה | צילום: דוברות רשות המיסים

"המאבק בקורונה לא פותר אותנו מהצורך להתמודד עם הטרור מרצועת עזה", הבהיר שי חג׳ג׳, יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים. "זה טרור לכל דבר. מדינת ישראל חייבת להחזיר לעצמה את הריבונות ולהחזיר את השקט לדרום. אם האמצעים שעד כה הופעלו לא הועילו - יש לשקול אמצעים נוספים".

איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, התייחס גם כן למתיחות ואמר כי "עוטף עזה תחת מתקפה. בימים האחרונים מתמודדים עשרות אלפי תושבי העוטף מול מתקפה חסרת תקדים של בלוני נפץ ותבערה. נגיף הטרור העזתי עדיין כאן. זה לא גל ראשון ולא גל שני, אלא שנים על גבי שנים של טרור מתמשך".

רביבו טען כי "דין בלון כדין רקטה", והוסיף כי "ממשלת ישראל יודעת לכנס את מיטב המוחות במאבק כנגד נגיף מסתורי, והגיע הזמן שתגייס את מיטב המוחות כדי למצוא פתרון יעיל גם לטרור בכלל ולטרור הבלונים בפרט. לתושבי העוטף מגיע לחיות בשקט ובשלווה ולקבל מענה הולם לאתגרים הביטחוניים שנגזרים עליהם לעיתים קרובות".

שריפה שפרצה במועצה האזורית שער הנגב כתוצאה מבלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה האזורית שער הנגב כתוצאה מבלוני תבערה | צילום: מועצה אזורית שער הנגב

הלילה תקף חיל האוויר יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה להפרחת בלוני הנפץ לעוטף עזה במהלך השבוע האחרון. מטוסי קרב, מסוקי קרב, וטנקים תקפו מתחם צבאי, תשתיות קרקעיות ועמדות תצפית. לא דווח על נפגעים בתקיפות.

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף מתקן דרומית לעיר עזה, ועמדות תצפית של כוח הריסון של החמאס במרכז הרצועה. עוד דווח כי הותקפו שטחים ריקים סמוך לשדה התעופה הישן מזרחית לרפיח.

בתגובה לשיגר הבלונים - צה''ל תקף ברצועה
בתגובה לשיגר הבלונים - צה''ל תקף ברצועה

דובר חמאס ברצועה פאוזי ברהום, הגיב על התקיפות ואמר כי "המשך ההסלמה הישראלית כנגד רצועת עזה ותקיפת מתקני ההתנגדות מוכיחים כי הכיבוש ממשיך במדיניות הנפשעת שלו. אלה לא ירפו את ידי העם הפלסטיני וההתנגדות שלו להמשיך בדרך המאבק והגנה על זכויותיו וחירותו ולהתנגד למצור".

בלון תבערה שנפל בשטח ישראל
בלון תבערה שנפל בשטח ישראל | צילום: חדשות 13