השביתה בדרך? הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה

הארגון הכריז על סכסוך עבודה בנושאי עובדי הוראה בסיכון, תנאי פנסיה וימי מחלה. יפה בן דויד: "כולם רוצים ששנת הלימודים תיפתח כסדרה - הפתרון קיים והאוצר גורר רגליים שוב"

זמן צפייה: 03:45

הסתדרות המורים הכריזה הבוקר (רביעי) על שלושה סכסוכי עבודה בנוגע לעובדי הוראה בסיכון, תנאי פנסיה וימי מחלה. אם הנושאים לא ייפתרו, הארגון מאיים כי יפתח בשביתה החל מאחד בספטמבר.

"כולם רוצים ששנת הלימודים תיפתח כסדרה, אבל בשביל שזה יקרה צריך לפתור את הבעיות", אמרה יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים. "אני בהתדיינות שנה שלמה, הגיע הרגע שצריך לחתוך, אבל כמו שאנחנו מכירים את הדברים במדינה שלנו, רק ברגע האחרון ייסגרו דברים. הפתרון קיים והאוצר גורר רגליים שוב".

לכתבות נוספות בנושא >>

"קראו לך 'לטפל' בהם": העימות בין הסייעת לבעלה של הגננת מרמלה

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בלשכתו בירושלים דיון עם שר החינוך יואב גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ וראש המל"ל מאיר בן שבת, כדי להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה בתחילת ספטמבר. לדבריו, "אנחנו עושים הכול כדי לאפשר את פתיחת הלימודים בספטמבר, זה תאריך היעד, הוא גם לא השתנה. אנחנו גם דואגים לכך שיהיו את כל האמצעים, המשאבים הכספיים, החומריים והארגוניים על מנת לעשות את הדבר הזה שהוא חשוב לכל אזרחי ישראל".

יו"ר ארגון המורים רן ארז הגיב לדבריה של בן דוד, והבהיר כי עמדתו של ארגון המורים היא שיש לפתוח את שנת הלימודים כמתוכנן, ב-1 בספטמבר. "הדבר הדחוף הוא לדאוג לפתיחת שנת הלימודים במועדה. הדברים החשובים הם רבים, למשל, כיצד היא תיפתח, מה יהיה אופי העבודה, מה תהיה תוכנית הלימודים, איך תתקיימנה הבחינות למיניהן, מה יהיה מצבם של המורים בסיכון, האם הלימוד יהיה דיגיטלי, פרונטלי או היברידי – ועוד".

"כולם דברים חשובים, ואפשר לטפל בהם 'תוך כדי תנועה' גם אחרי פתיחת השנה", הוסיף ארז. "בתקופה קשה זו שבה אנו נמצאים, במדינה בכלל, ובמערכת החינוך בפרט, חשוב מאוד ליצור לתלמידים מסגרת לימודית-חינוכית ולשמור על סדר יום. יש ללמד את התלמידים, להעסיק אותם ולמנוע את השוטטות. זה הדבר הדחוף לעשותו".

יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים
יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים | צילום: חדשות 13

ביום שני, כזכור, שר החינוך יואב גלנט הציג בוועדת החינוך את המתווה לפתיחת שנת הלימודים, שצפויה לשוב לפעילות ב-1 בספטמבר. לפי המתווה שהוצג, ילדי הגנים ילמדו שישה ימים בשבוע, ואילו תלמידי כיתות א'-ד' ילמדו במוסדות לפחות חמישה ימים - כלומר לא ילמדו בימי שישי ברוב המקרים. תלמידי ה'-ו' ילמדו לפחות יומיים בבתי הספר, וגלנט הוסיף כי ייעשו מאמצים להוסיף עוד ימים בבתי הספר - "יש בעיית מקום". תלמידי ז'-י"ב ילמדו יומיים בשבוע בבתי הספר, ובשאר הזמן מרחוק.

יימשך נוהל מדידת החום בכניסה לבתי הספר ומילוי הצהרות הבריאות, וחובת עטיית מסכות תחול רק החל מכיתה ג' בהפסקות, והחל מכיתה ד' בתוך הכיתות - כפי שפורסם אתמול בחדשות 13.

בגני הילדים ובכיתות א'-ב', כולל במסגרות החינוך המיוחד, הלמידה תיעשה כבשגרה, ללא פיצול. מכיתה ג' ומעלה - הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, כל תלמיד יישב בשולחן נפרד ויישמר ריחוק בהפסקות.

במהלך הדיון הדגיש גלנט כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, וטען: "כל מי שאומר אחרת - מנסה להרוויח תשומת לב תקשורתית וזורע פאניקה בציבור. ממשלת ישראל החליטה, וכל עוד לא תשנה את ההחלטה זה מה שיהיה". עופר רימון, ראש אגף התקשוב במשרד החינוך, הוסיף כי המטרה היא שעד סוף שנת הלימודים כל בתי הספר יהיו מתוקשבים ולכל תלמיד יהיה מחשב.

יפה בן דוד תקפה: "משרד הבריאות נרדמו בעמידה, לא יכול להיות שהם עדיין לא הוציאו מתווה לילדים. הם החליטו שבגנים ובכיתות א-ב אפשר ללמוד בכיתות מלאות, אני רוצה לדעת איך בכיתה של 35 ילדים אפשר לשמור על מרחק של שני מטר?".