החוק נגד נתניהו נפל בכנסת; עימות חריף בין רה"מ ללפיד

החוק לפיו נאשם בפלילים לא יוכל להתמודד בבחירות, נדחה. נתניהו עלה במפתיע והגיב להצעה: "לפיד - אלף מסיכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך". לפיד השיב: "רואים את הזיעה עליך"

זמן צפייה: 02:29

הצעת החוק לפסילת נאשם בפלילים מריצה לראשות הממשלה נפסלה היום (רביעי) בכנסת. את הצעת החוק העלה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. נתניהו עלה במפתיע להגיב על ההצעה. "אני עומד פה בתוקף בחירת העם, ציבור חסר תקדים בגודלו נתן בי את אמונו בבחירות האחרונות, ציבור עצום", אמר ראש הממשלה. :דווקא כאן בכנסת, היכל הדמוקרטיה הישראלית, עדים היום לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נגמרת מצד מי שרוממות הדמוקרטיה בגרונם וחרב לעריפת הדמוקרטיה בידם".

"הצעת החוק הזו היא עיוות מוחלט - איפה מעבירים חוקים כאלו? המקום היחיד בעולם שמעבירים חוקים לסיכול מועמדים זה באיראן וצפון קוריאה", המשיך נתניהו. "אצלנו יש מי שרוצים לעבור מתפירת תיקים לתפירת חוקים. לפיד - אלף מסיכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דחיית הגשת התקציב אושרה בקריאה טרומית: "בחירות – טירוף הדעת"

לפיד: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו"

יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו | צילום: החדשות 13

בהמשך, ענה לפיד לנתניהו: "ב-2008 הצבעת בעד חוק כזה - אם היית מקשיב לאביך שאמר לך לא לגעת בכסף - לא היית עומד למשפט. רואים את הזיעה עליך, אתה מפחד כי אתה יודע שתגמור בכלא".

בצעד חריג יו"ר הקואליציה נתן לנתניהו הזדמנות להגיב לדבריו של לפיד. נתניהו עלה לדוכן הנואמים והמשיך לתקוף אותו בחריפות: "לא חוקרים אדם שנפגש בחשאי עשרות פעמים עם נוני מוזס, מפגשי סתר, שבהם הוא רתם את מפלגתו להצביע בעד החוק השערורייתי לסגירת ישראל היום. בתמורה הוא קיבל אין סוף כתבות סיפור חיובי. יאיר לפיד אביר שלטון החוק, אביר הדמוקרטיה, אל תצחיק אותנו".

"תפסיק להפריע, תפסיק לפגוע בדמוקרטיה, תן לעבוד ובעיקר תן לציבור להחליט". אחריו, לפיד שוב עלה להגיב לדבריו ואמר כי "למקרה שמישהו לא הבין מה הוא רואה ושומע, יש בחירות. אנחנו מכירים את נתניהו כשהוא החליט ללכת לבחירות, איך הוא מדבר, איך הוא מתנהג – הקמפיין התחיל. מה שראיתם פה זה נאום קמפיין"

"יש עוד שאלה שיש לנו עליה תשובה", המשיך לפיד. "על מה הוא רוצה שיהיו הבחירות - ומה שהוא רוצה זה הדיונים על השחיתות. כי הוא לא רוצה שנדבר על 30 אלף עסקים שנסגרו בגלל הניהול הכושל שלך, על העובדה שהכלכלה בישראל במצב הכי גרוע בעולם המערבי בגלל הניהול הכושל שלך. אתה לא רוצה שנדבר על הכישלון שלך אז אתה ממציא המצאות. נכשלת, אנשים אין להם מה לאכול ואתה עומד פה מתבכיין, מתמסכן, ומספר כמה אתה עצוב שרודפים אותך. מי שנכשל ככה בניהולו של משבר לאומי לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה".

אתמול, כאמור, כחול לבן הודיעה שלא תשתתף בהצבעה על הצעת החוק של יש עתיד לפסילת נאשם בפלילים מלהרכיב ממשלה, ברקע איומי הליכוד בהליכה לבחירות אם יעשו כן. "עמדתנו העקרונית בנושא לא השתנתה ולא תשתנה, אך בעת הזו, מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה", נמסר מכחול לבן.