בשל המצב הביטחוני: לפחות 10 משפחות מעוטף עזה הודיעו על עזיבה

לאחר עשרה סבבי הסלמה שחוו בחודשים האחרונים - התושבים הודיעו למועצה האזורית שער הנגב כי בכוונתם לעזוב את האזור. במועצה חוששים כעת שהמהלך יוביל לגל עזיבה גדול עוד יותר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:58

לפחות עשר משפחות מעוטף עזה הודיעו למועצה האזורית שער הנגב כי בכוונתן לעזוב את האזור לפני תחילת הקיץ. זאת, בשל המצב הביטחוני המתוח. מדובר במשפחות שהגיעו לעוטף עזה לתקופת הסתגלות לפני כשנה, על מהת להחליט אם להשתקע במקום. בחודשים האחרונים חוו המשפחות עשרה סבבי לחימה, ועל כן הודיעו כי אין בכוונתן להישאר. כעת, החשש הגדול במועצה הוא שהמהלך יוביל לגל עזיבה גדול יותר.

ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן) התייחס לנושא וטען כי: "נתניהו לא יכול מוסרית לבנות על החוסן של תושבי העוטף כשהוא עסוק בהחרבת עמוד השדרה הדמוקרטי של המדינה ובהישרדות אישית".

עוד בחדשות 13:

הרמטכ"ל התייחס להסדרה עם חמאס: "הירידה באלימות אינה מקרית"

47 שריפות, 0 תקיפות של מפריחי בלונים: חודש להפסקת האש בדרום

"חמאס חידש את מלאי הרקטות – לכמות שהייתה ברשותו לפני ההסלמה"

הרמטכ''ל עם ראשי הרשויות בדרום
הרמטכ''ל עם ראשי הרשויות בדרום | צילום: דובר צה''ל

אתמול בבוקר נפגש הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, עם ראשי הרשויות בעוטף ובשדרות, לראשונה מאז שנכנס לתפקידו. במהלך הפגישה, בה השתתף גם מפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי, אמר כוכבי כי "אסור לתת לטרור הבלונים להימשך".

כוכבי התייחס גם באופן נדיר להסדרה מול חמאס, זאת בניגוד לחברי הממשלה ובכירי מערכת הביטחון שנוטים שלא להצהיר בפומבי על שיח שמתקיים מול ארגון הטרור. "ההפחתה בכמות הפרחות הבלונים והירידה בכמות האירועים האלימים על הגדר- איננה מקרית", אמר כוכבי לראשי הראשויות, "אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות מאשר להביא להדרדרות המצב".

שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה

בתוך כך, חשף אתמול דובר צה"ל תיעוד סיכול הברחת חומרים המשמשים לייצור אמל"ח על ידי חמאס. בתיעוד, מה-11 למאי, נראה כוח מלוחמי חיל הים משתלט על שתי סירות הדיג החשודות. ארבעה נעצרו במהלך הפשיטה.

מדובר צה"ל נמסר כי שני כלי השיט היו בדרכם מרצועת עזה לכיוון חוף סיני שבמצרים, כחלק מניסיון של הברחת 24 חביות פיברגלס לשטח הרצועה. עוד נמסר בהודעה, כי ארגון הטרור משתמש בפיברגלס על מנת לייצר טילים.

מוקדם יותר החודש הוגשו בבית המשפט המחוזי והשלום בבאר שבע שלושה כתבי אישום נגד ארבעת הדייגים, בסעיפי ביצוע עבירות נגד בטחון המדינה. על פי כתב האישום, הארבעה, אברהים ברדויל, בן 24, אחמד ברדויל בן 30, איברהים ברדויל בן 44 ומוחמד ציאם בן 23, "קשרו קשר להבריח לחמאס" את חביות הפיברגלס לרצועה.