הרמטכ"ל התייחס להסדרה עם חמאס: "הירידה באלימות אינה מקרית"

לראשונה מאז נכנס לתפקידו, נפגש רא"ל כוכבי עם ראשי הרשויות בעוטף ובשדרות, חודש לאחר הפסקת האש. "אסור לתת לטרור הבלונים להימשך, מעדיפים לתת הזדמנות להסדרה מאשר להדרדר לאלימות"

זמן צפייה: 00:48

המתיחות בדרום: הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נפגש הבוקר (שישי) עם ראשי הראשויות בעוטף ובשדרות, לראשונה מאז נכנס לתפקידו. במהלך הפגישה, בה השתתף גם מפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי, אמר כוכבי כי "אסור לתת לטרור הבלונים להימשך".

כוכבי התייחס גם באופן נדיר להסדרה מול חמאס, זאת בניגוד לחברי הממשלה ובכירי מערכת הביטחון שנוטים שלא להצהיר בפומבי על שיח שמתקיים מול ארגון הטרור. "ההפחתה בכמות הפרחות הבלונים והירידה בכמות האירועים האלימים על הגדר- איננה מקרית", אמר כוכבי לראשי הראשויות, "אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות מאשר להביא להדרדרות המצב".

בתוך כך חשף הבוקר דובר צה"ל תיעוד סיכול הברחת חומרים המשמשים לייצור אמל"ח על ידי חמאס. בתיעוד, מה-11 למאי, נראה כוח מלוחמי חיל הים משתלט על שתי סירות הדיג החשודות. ארבעה נעצרו במהלך הפשיטה.

מעצר החשודים ברצועת עזה
תיעוד מעצר סירות הדיג מהרצועה | צילום: דובר צה''ל

מדובר צה"ל נמסר כי שני כלי השיט היו בדרכם מרצועת עזה לכיוון חוף סיני שבמצרים, כחלק מניסיון של הברחת 24 חביות פיברגלס לשטח הרצועה. עוד נמסר בהודעה, כי ארגון הטרור משתמש בפיברגלס על מנת לייצר טילים.

מוקדם יותר החודש הוגשו בבית המשפט המחוזי והשלום בבאר שבע שלושה כתבי אישום נגד ארבעת הדייגים, בסעיפי ביצוע עבירות נגד בטחון המדינה. על פי כתב האישום, הארבעה, אברהים ברדויל, בן 24, אחמד ברדויל בן 30, איברהים ברדויל בן 44 ומוחמד ציאם בן 23, "קשרו קשר להבריח לחמאס" את חביות הפיברגלס לרצועה.

בנוסף, אברהים ברדויל מואשם שהשתתף בשנים האחרונות בקורסים ואימונים צבאיים של חמאס. הוא אף ריצה עונש מאסר בעבר של 8 שנים בגין הברחת חומרי נפץ, ושוחרר מהכלא בשנת 2014. הנאשמים נשארו במעצר עד לתום ההליכים הפליליים נגדם.