תיעוד: כך סוכלה הברחת חומרים לייצור טילים של חמאס מסיני

לוחמי חיל הים השתלטו בחודש שעבר על שני כלי שיט פלסטיניים, שהיו בדרכם מרצועת עזה לסיני כחלק מהברחת חומרים שמשמשים את ארגון הטרור לייצור אמל"ח. "מציבים במרחב הימי גבולות ברורים"

זמן צפייה: 00:56

המתיחות בדרום: הבוקר (שישי) הותר לפרסום כי כוחות הביטחון סיכלו ניסיון הברחת חומרים לייצור טילים לארגון חמאס בעזה ב-11 במאי. בתיעוד האירוע נראה כוח מלוחמי חיל הים משתלט על שתי סירות הדיג החשודות. ארבעה נעצרו במהלך הפשיטה.

מדובר צה"ל נמסר כי שני כלי השיט היו בדרכם מרצועת עזה לכיוון חוף סיני שבמצרים, כחלק מניסיון של הברחת 24 חביות פיברגלס לשטח הרצועה. עוד נמסר בהודעה, כי ארגון הטרור משתמש בפיברגלס על מנת לייצר טילים.

>> לכתבות נוספות בנושא:

פרויקט מיוחד בעוטף עזה: 50 משפחות קצינים יעברו לגור באשכול

חמאס: יש לנו עוד הרבה הפתעות לישראל – לא רק בתחום הרקטי

"חמאס חידש את מלאי הרקטות לכמות שהייתה ברשותו לפני ההסלמה"

מוקדם יותר החודש הוגשו בבית המשפט המחוזי והשלום בבאר שבע שלושה כתבי אישום נגד ארבעת הדייגים, בסעיפי ביצוע עבירות נגד בטחון המדינה. על פי כתב האישום, הארבעה, אברהים ברדויל, בן 24, אחמד ברדויל בן 30, איברהים ברדויל בן 44 ומוחמד ציאם בן 23, "קשרו קשר להבריח לחמאס" את חביות הפיברגלס לרצועה.

מעצר החשודים ברצועת עזה
24 חביות פיברגלס מסיני לרצועה: תיעוד מעצר החשודים | צילום: דובר צה''ל

בנוסף, אברהים ברדויל מואשם שהשתתף בשנים האחרונות בקורסים ואימונים צבאיים של חמאס. הוא אף ריצה עונש מאסר בעבר של 8 שנים בגין הברחת חומרי נפץ, ושוחרר מהכלא בשנת 2014. הנאשמים נשארו במעצר עד לתום ההליכים הפליליים נגדם.

״אנו מציבים במרחב הימי של רצועת עזה גבולות ברורים", אמר מפקד הזירה הימית הדרומית, אלוף-משנה יובל אילון, "גבולות המאפשרים לדייגים תמימים להתפרנס מפרי עמלם, ובה בעת למגר את מאמצי ארגוני הטרור המאיימים לפגע באזרחי מדינת ישראל באמצעות התווך הימי".

עוד הוסיף: "לוחמים ומפקדים מסורים ומקצועיים פועלים יומם וליל על מנת לקיים את בטחונה של ישראל בגבולותיה הימיים, וכך היטיבו לעשות לוחמי פלגה 916 בשילוב מערכי השליטה והמודיעין, עת סיכלו ניסיון הברחה מסוכן לתוככי רצועת עזה".