ארבעה חודשים אחרי הפיגוע: צה"ל הרס את ביתו של המחבל מעפרה

כוחות הביטחון הגיעו לפנות בוקר לכפר כובר שמצפון לרמאללה ופשטו על דירתו של סאלח ברגותי, שביצע את הפיגוע שבעקבותיו מת התינוק עמיעד איש-רן

זמן צפייה: 00:47

צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) כי כוחות הביטחון פשטו לפנות בוקר על ביתו של המחבל סאלח ברגותי בכפר כובר שמצפון לרמאללה, והרסו את הדירה. ברגותי ביצע את פיגוע הירי בצומת עפרה בחודש דצמבר האחרון, שבו נפצעו שבעה בני אדם ובעקבותיו מת התינוק עמיעד איש-רן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המיסוך יישאר, יוצבו טלפונים ציבוריים: הסכם עם האסירים הפלס'

בצלם: פלסטיני שנורה למוות לאחר ניסיון פיגוע – היה מנוטרל

משרד הבריאות בעזה: הרוג ו-68 פצועים מירי צה"ל בהפגנות בגבול

הריסת ביתו של המחבל סאלח ברגותי
הריסת ביתו של המחבל סאלח ברגותי | צילום: דובר צה''ל

ברגותי חוסל כמה ימים אחרי הפיגוע במהלך ניסיון מעצרו. הוא ניסה להמלט תוך ניסיון לפגוע בכוחות, נורה ונהרג. בנוסף נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע. העצורים הועברו לחקירת שב״כ. על פי דיווחים פלסטיניים הכוח זיהה את ברגותי ברחוב הראשי של הכפר כשניסה להימלט באמצעות רכב, והוא נורה על ידי כוחות הביטחון ארבע פעמים לפחות. בהמשך דווח כי ברגותי הוא איש חמאס.

כמה ימים קודם לחיסולו נקבע מותו של תינוקם של עמיחי ושירה איש-רן שנפצעו בפיגוע הירי הקטלני. אמו של הילוד הייתה בהיריון מתקדם ונפגעה מירי בבטנה, היא פונתה לבית החולים שערי צדק ושם נאבקו הרופאים על חייה ועל חיי עוברה. הוא הובא למנוחות בחלקת צור בהר הזיתים שבירושלים.

הריסת ביתו של המחבל סאלח ברגותי
הריסת ביתו של המחבל סאלח ברגותי | צילום: החדשות 13

בחודש שעבר הוגש כתב אישום בגין רצח נגד עסאם ברגותי, אחיו של סאלח, שהיה מעורב בפיגוע בצומת עפרה וביצע את הפיגוע בגבעת אסף. ברגותי ירה למוות בלוחמים יובל מור יוסף ויוסף כהן בצומת גבעת אסף, פצע את שירה איש רן ובעלה בכניסה ליישוב עפרה, וגרם למות תינוקם, שנולד לאחר אירוע הירי. לפי כתב האישום, ברגותי תכנן פיגוע חדש בזמן הקרוב והחל בהתארגנות אליו, כפי שנחשף בתמלול חקירת המחבל בחדשות 13.

כמה ימים קודם לכן, הרסו כוחות צה"ל את ביתו. על פי דיווחים פלסטיניים, הכוחות, שנכנסו לכפר כובאר הסמוך לרמאללה, התעמתו עם צעירים מקומיים, שאף השליכו לעברם בקבוקי תבערה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים משני הצדדים.