אחרי החזרה לביה"ס והירי, ההורים זועמים: "החזירו מוקדם מדי"

לאחר שפיקוד העורף הכריז על לימודים כרגיל בנתיבות, נשמעה אזעקה בזמן שהילדים שהו במוסדות החינוך. אהובה הרוש, שאספה את נכדיה, כעסה על כך שצה"ל לא חיכה עם החזרה לשגרה: "לקחו סיכון"

זמן צפייה: 01:11

הבוקר (חמישי) הוכרז כי ביישובי מערב הנגב, בהם גם העיר נתיבות, יחלו הלימודים בשעה 10:00. הורים רבים שלחו את ילדיהם למוסדות מערכת החינוך מתוך ביטחון בהודעת פיקוד העורף והרשויות. למרות ההכרזה על הפסקת האש, בוצעו חמישה שיגורים לעבר עוטף עזה ונתיבות. אהובה הרוש, שנכדיה לומדים בבית ספר בנתיבות, נאלצה לצאת מהעבודה כדי לאסוף אותם עקב השיגור.

"הייתי אמורה להוציא את הנכדים מהבית ספר, שמענו אזעקה ורצתי מהר לקחת את הילדים", סיפרה הרוש. עוד ציינה כי ההודעה על החזרה לשגרה הגיעה מוקדם מדי, והכעיסה אותה: "צריך היה שלא לקחת את הסיכון במשך יום או יומיים. בפעם שעברה קרה בדיוק אותו הדבר, והילדים פחדו וצעקו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191114-1347' autoplay='0' credit='' desc='ילדים בבית ספר בנתיבות רצים בזמן אזעקה' kid='1_lix8cfld' duration='45'']

כתבות נוספות בנושא >> 

אחרי הפסקת האש: 5 שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ולנתיבות

חזרה לשגרה בכל הארץ – למעט עוטף עזה, שדרות ואשקלון

"ההרתעה לא קיימת": במערכת הפוליטית מגיבים להסכם הפסקת האש

אהובה הגיעה לאסוף את הנכדים מבית הספר בנתיבות אחרי האזעקה | צילום: חדשות 13

האזעקה נשמעה כשרבים מהילדים שהו או היו בדרכם לבית הספר בנתיבות, והורים רבים שבו על עקבותיהם כדי להחזיר אותם לביתם. אחד האבות סיפר כי "אלה החיים שלנו פה - אנחנו כועסים על ההחלטה. אם פעם אחת יעשו משהו לתמיד, זה ייגמר. זו הייתה טעות להחזיר את הילדים מהלימודים, באתי עכשיו מהעבודה לקחת אותה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191114-1137' autoplay='0' credit='' desc='אחד ההורים שבא לאסוף את בנו בעקבות המטח' kid='1_ctmebckj' duration='27'']

אזעקת צבע אדום תפסה גם את ח"כ איילת שקד (הימין החדש) בביקור במכללת חמדת הדרום. במהלך שהותה במרחב המוגן ציינה שקד: "זו חוויה מאוד לא פשוטה לתושבי הדרום, שאני עדה לה בדקות אלה בדיוק. אני מחזקת את ידי הסגל והסטודנטים בימים האלה של מתיחות בטחונית".

ח''כ איילת שקד, בביקור במכללת חמדת הדרום
ח''כ איילת שקד, בביקור במכללת חמדת הדרום | צילום: דובר מכללת חמדת הדרום

אחרי שהורים רבים כבר אספו את ילדיהם בעקבות האזעקה, התברר כי מערכת כיפת ברזל יירטה שניים מתוך חמישה שיגורים שזוהו לעבר יישוב עוטף עזה ולנתיבות. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ולא דווח על נפגעים או נזק. בנתיבות ובמועצה האזורית מרחבים נרשמה חזרה לשגרה, אך מרבית הילדים שבו לביתם. רסיס רקטה נפל בשטח פתוח בנתיבות וחבלן הגיע למקום האירוע כדי לטפל בו ולפנותו.