חזרה לשגרה בכל הארץ - למעט עוטף עזה, שדרות ואשקלון

לצד הודעת הג'יהאד האסלאמי על נצירת האש, פיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה ברוב האזורים. בב"ש חוזרים ללימודים בשעה 10:00. עדכון לגבי יישובי העוטף ומערב לכיש ייצא לאחר הערכת מצב

זמן צפייה: 07:23

צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) על חזרה לשגרה ולימודים כרגיל במרבית היישובים בישראל, למעט עוטף עזה, שדרות ואשקלון. החזרה לשגרה באזורים אלה תיערך לאחר הערכת מצב של פיקוד העורף עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה. בבאר שבע יחלו הלימודים רק בשעה 10:00. זאת, לאחר הודעת הג'יהאד האסלאמי ודיווחים בכלי תקשורת בעולם הערבי על הפסקת אש בין ארגון הטרור לישראל.

הלימודים החלו בשעה 09:00 ביישובים ‏לקיה, קרית גת, קרית מלאכי ורהט, ובשעה 10:00 ביישובים ‏אופקים, אשדוד, באר טוביה, באר שבע, בני עי"ש, יואב, להבים, מיתר, מרחבים, נתיבות, עומר ושפיר. ביישוב בני שמעון החלו הלימודים ב-10:30.

על אף הודעת החזרה לשגרה, מרכבת ישראל נמסר כי טרם אושר על ידי גורמי ביטחון לחדש את תנועת הרכבות בין אשקלון ובאר שבע, כאשר המשמעות היא שתחנות שדרות, נתיבות ואופקים עדיין סגורות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הג'יהאד האסלאמי הודיע על הפסקת אש; צבע אדום בעוטף עזה • ישיר

חידת הג'יהאד האסלאמי: כך נוצר הארגון הקיצוני שמתעמת עם חמאס

"מוכנים תמיד": החיים של התושבים שסופגים את ירי הרקטות

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הרשות השופטת הודיעה על חזרה לשגרה, כשעל פי הודעתה, כל בתי המשפט לפעילות סדירה לרבות בית המשפט באשקלון. הדיונים יתקיימו כסדרם זאת כפוף לבקשות פרטניות ואילוצים הנובעים ממועד חידוש הפעילות.

כאמור, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי הסכים להפסקת אש עם ישראל שנכנסה לתוקף בשעה 05:30. על אף הודעת הארגון, לאחר תחילת הפסקת האש נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה. בנוסף על כך, גורם צבאי אישר בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף כי "הכיוון הוא הפסקת אש". שליח האו"ם למזרח התיכון אישר גם הוא את הדברים: "עבדנו קשה עם מצרים למנוע את ההסלמה הכי מסוכנת שהיתה בעזה, הימים הבאים קריטיים".

גורם מדיני הודיע לאחר מכן כי ישראל לא נתנה דבר, מטרות המבצע הושגו - הג׳יהאד נפגע משמעותית ולמעלה מ-20 מחבלים חוסלו.

על פי דיווחים בכלי תקשורת בעולם הערבי, התקבלה הסכמה בין הצדדים למתווה מצרי הכולל הפסקת ירי רקטות על ידי הג'יהאד האסלאמי, ובמקביל ישראל הסכימה שלא לבצע חיסולים ממוקדים ולא לעשות שימוש באש חיה נגד מפגינים במהלך הפגנות יום השישי.