נתניהו: "הג'יהאד צריך לבחור - להפסיק הירי או לספוג מהלומות"

בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ כי "המסר מתחיל להיקלט אצל ארגון הטרור" • פלוגות אל-קודס: "כשנסיים להגיב אפשר יהיה לדון ברגיעה - איך מקום לתיווך כעת"

זמן צפייה: 06:14

החיסול ומתקפת הרקטות: ראש הממשלה בנימין נתניהו איים הבוקר (רביעי) על ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. "אנחנו ממשיכים להכות בג'יהאד האסלאמי לאחר שסיכלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד ברצועה. הוא היה אחראי לרוב הפיגועים שיצאו מרצועת עזה בשנה האחרונה, והוא תכנן גם להוציא לפועל עוד פיגועים, ממש בימים הללו", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "ביממה האחרונה אנחנו השמדנו מטרות חשובות של הג׳יהאד האיסלמי. סיכלנו חוליות מחבלים שתכננו לשגר רקטות לשטחה של מדינת ישראל, והיו חלק מהם גם במהלך השיגור".

"אנחנו נחושים להילחם ולהגן על ארצנו, ואם הם חשבו שהמטחים האלה או הפגיעות האלה יחלישו אותנו או ירפו את הנחישות שלנו - הם טועים", המשיך. "לכן יש להם ברירה אחת - להפסיק את התקיפות הללו או לספוג עוד ועוד מהלומות. בחירה שלהם".

"אמרתי אתמול שפנינו לא להסלמה, אבל שאנחנו עונים על כל תקיפה נגדנו בהתקפה ובתגובה חריפה מאוד. מוטב שהג׳יהאד יבין זאת עכשיו במקום שיבין זאת כשזה יהיה מאוחר מדי בשבילו.  אני מאמין שהמסר הזה מתחיל להיקלט אצל הג׳יהאד האיסלמי. הם מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. הם מבינים שכוחה של ישראל רב ושכוח הרצון שלנו גדול מאוד".

עוד בחדשות 13:

מטחים לעבר אשקלון ועוטף עזה; צה"ל תוקף ברצועה • ישיר

שר הביטחון: "מסר ברור לאויבינו – הייתם ותישארו על הכוונת"

צה"ל: ייתכן שהג'יהאד יירה שוב לגוש דן; עיבינו את כיפת ברזל

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191113-1122' autoplay='0' credit='' desc='דברי ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה' kid='1_o4jm2imt' duration='226'']

לאחר לילה שקט, התחדש הבוקר הירי, ומטחי רקטות נורו לעבר יישובים בעוטף עזה, אשקלון, ולראשונה בסבב הנוכחי גם ללטרון, לבית שמש וליישובים נוספים במטה יהודה, במקביל דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים על תקיפות של צה"ל ברצועת עזה, ועל הרוג נוסף באחת מהן. זאת לאחר גל ההסלמה שהשבית אתמול חלקים רבים בדרום ומרכז הארץ, והחזיר את תושבי עוטף עזה והדרום המתורגלים אל המקלטים. מדובר צה"ל נמסר כי מאז אתמול נורו כ-220 רקטות שחצו לשטח ישראל.

פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, מסר הבוקר כי אינו פתוח למשא ומתן לסיום ההסלמה מול ישראל. "אין כל דיבור עם שום מתווך ואין מקום לכך כעת", נמסר מהארגון. "כשנסיים להגיב אפשר יהיה לדון ברגיעה. "אנחנו וגדודי אל-מוג'אהדין ירינו 20 רקטות גראד לעבר אשקלון ולעבר שדרות. מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש, תגובה לחיסול אבו אל-עטא ותגובה לניסיון החיסול של אכרם אל-עג'ורי". כזכור, עג'ורי הוא איש הג'יהאד האסלאמי, שחוסל בדמשק, לפי פרסומים זרים על ידי ישראל. עוד נמסר מהארגון: "אנחנו נוטלים אחריות על שיגורי הטילים מאז אתמול לעבר ירושלים, תל אביב, אשדוד, אשקלון ונתיבות בעשרות מטחי טילים – אשר פגעו במטרות בדיוק רב".

לוחמי האש פועלים בשריפה גדולה במפעל בשדרות שנוצרה כתוצאה מרקטה שפגעה במקום
לוחמי האש פועלים בשריפה גדולה במפעל בשדרות שנוצרה כתוצאה מרקטה שפגעה במקום | צילום: אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

ממד"א נמסר כי צוותי הארגון טיפלו מאז תחילת סבב ההסלמה ב-48 בני אדם, כולם במצב קל. מבין הנפגעים שני פצועים קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה, 23 בני אדם שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-23 נפגעי חרדה.

שוטרי משטרת ישראל מפנים חלקי רקטה שנחתו בשטח ישראל
שוטרי משטרת ישראל מפנים חלקי רקטה שנחתו בשטח ישראל | צילום: דוברות המשטרה

הלימודים לא יתקיימו היום ביישובים בטווח של עד 40 קילומטרים מהרצועה - בעוטף עזה, במערב הנגב, במערב לכיש ובדרום השפלה. קיים איסור על התכנסויות של יותר מ-100 איש בשטח סגור - ואיסור התקהלות גורף בשטחים פתוחים. אין אישור יציאה לעבודה, למעט לעוסקים במקצועות חיוניים. בתום הערכת מצב, באזור גוש דן ובמודיעין חזרו הבוקר לשגרה, ולימודים יתקיימו בכל היישובים. על אף החזרה לשגרה, באזור גוש דן יוגבלו התקהלויות בשטח פתוח לעד 300 איש. במועצה האזורית גזר הוחלט שלא לפתוח את בתי הספר, על אף שלא ניתנה הנחיה לביטול הלימודים על ידי פיקוד העורף.

היישובים והמועצות שבהם לא יתקיימו היום לימודים: שדרות, אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון, אשדוד, דני עייש, יבנה, גן יבנה, קרית גת, קרית מלאכי, באר טוביה, יואב, שפיר, לכיש, אשקלון, חוף אשקלון, נתיבות, אופקים, מרחבים, אשכול, שדות נגב, שער הנגב, בני שמעון, באר שבע, להבים, לקיה, נאות חובב, עומר, רהט, בני שמעון, אל קסום, גדרה, מזכרת בתיה, קרית עקרון, ברנר, גדרות, חבל יבנה ונחל שורק.

במהלך הבוקר מסר צה"ל שכלי טיס תקף ופגע בחוליית מחבלים ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל. פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, הודיעה כי ההרוג הוא חאלד פראג', בן 38, אחד ממפקדי השטח של הארגון במרכז הרצועה. עלאא אשתיוי, בן 32, פעיל בארגון, נהרג אף הוא בתקיפה שהתקיימה הבוקר. עד כה דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על 18 הרוגים ויותר מ-50 פצועים מתקיפות צה"ל, בהם בכיר הג'יהאד בהאא אבו אל-עטא שחיסולו הביא להסלמה.