צה"ל: ייתכן שהג'יהאד יירה שוב לגוש דן; עיבינו את כיפת ברזל

דובר צה"ל אמר בתדרוך לכתבים כי הוא צופה את המשך הירי של ארגון הטרור במהלך היום, הדגיש כי חמאס לא מעורב, וכי הצבא לא פוגע במטרות שלו. "התחלנו בהכנות לחיסול אבו אל-עטא מאז יוני"

זמן צפייה: 15:10

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר הבוקר (רביעי) כי ההערכה היא הג'יהאד האסלאמי ימשיך לירות במהלך היום, כי קיים סיכוי סביר שיהיה שוב ירי לעבר גוש דן וכי מערך כיפת ברזל באזור עובה בשל כך. זילברמן ציין שחמאס לא מעורב עד כה בעימות.

דובר צה"ל אמר בבוקר כי כ-250 רקטות נורו מאז אתמול לעבר ישראל, והוסיף כי "לימודים ועבודה יתקיימו כרגיל בגוש דן למרות שיש אפשרות סבירה לירי על האזור", תא"ל זילברמן הוסיף: "אני לא יכול להגיד שהאיום על מרכז הארץ נמוך יותר. אנחנו לא נביא את המדינה לשיתוק. האפשרות של ירי על המרכז קיימת. זה יכול לקרות".

סוללת כיפת ברזל המוצבת קרוב לרצועת עזה
סוללת כיפת ברזל המוצבת קרוב לרצועת עזה | צילום: רויטרס

"עד כה תקפנו עשרות מטרות של הג'יהאד האסלאמי. עשרה מחבלים הרוגים עד כה רובם מהארגון", הוסיף. "אנחנו ממשיכים לאסוף מודיעין לייצור מטרות בדגש על הג'יהאד האסלאמי בעזה, גם במנהלת המטרות המטכ"לית החדשה שהוקמה".

זילברמן סיפר על המערכה שישראל מנהלת מול הג'יהאד האסלאמי בחודשים האחרונים. "ניהלנו מאז יוני שני מהלכים מול הג'יהאד, לגרום לבהאא אבו אל-עטא להפסיק מולנו בפנייה לצדדים שלישיים. במקביל התחלנו בהכנות לסכל אותו. ערכנו איסוף מודיעין של אמ"ן ושב"כ, סיפר. "הג'יהאד האסלאמי יורה באופן מדוד. הוא מנהל את משק הרקטות בכלכלת חימושים לכמה ימי קרב. הוא יורה אבל שומר אופציות לרידוד ירי וללכת להרגעה בלחץ המתווכים. תהיה לו התאוששות קלה בציר הפיקוד והשליטה והירי יהיה היום יותר סדור מבחינתו".

בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה
בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

"אנחנו לא תוקפים את החמאס", הדגיש דובר צה"ל. "כשאנחנו תוקפים את הג'יהאד האסלאמי אנחנו לא תוקפים מטרות שיקוממו את האוכלוסיה. אנחנו לא רוצים בלתי מעורבים הרוגים שעלולים להכניס את חמאס למערכה".

במהלך הלילה לא בוצע ירי לעבר ישראל, אולם בשעות הבוקר התחדשו מטחי הרקטות, בין היתר לאזור ירושלים ולאשקלון.

Rocketbarzel
כיפת ברזל מיירטת רקטה מרצועת עזה בשמי הדרום