לא יתקיימו לימודים ביישובים רבים בדרום; בגוש דן חזרה לשגרה

בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף הודיע שמוסדות החינוך במרחק של 40 ק"מ מהרצועה יישארו סגורים, וכן שחל איסור על יציאה לעבודה. במרכז הארץ - הלימודים כרגיל, ואין הגבלות על מקומות העבודה

זמן צפייה: 06:40

החיסול ומתקפת הרקטות: פיקוד העורף הודיע אמש כי גם היום (רביעי) לא יתקיימו לימודים במרחק של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. מדובר בעוטף עזה, לכיש (אשדוד, קריית גת והאזור), מערב לכיש (אשקלון והאזור), מערב הנגב (נתיבות אופקים), מרכז הנגב (באר שבע והאזור) ודרום השפלה (גדרה, יבנה והאזור). נוסף על כך, באזורים אלה לא תהיה יציאה לעבודה (למעט סקטור חיוני), ויש לקיים התכנסויות של 100 איש ומטה בלבד, ורק במקום סגור.

עוד לפי הודעת פיקוד העורף, ניתן לקיים לימודים (למעט במבנים יבילים) בדן (תל אביב והסביבה), ירקון (מודיעין, פתח תקווה והאזור) והשפלה (לוד, ראשון לציון והאזור). עם זאת, במועצה האזורית גזר שבשפלה הוחלט לא לפתוח את מוסדות החינוך. עוד נמסר מהפיקוד כי באזורים אלה אין מגבלות על יציאה לעבודה, וניתן לקיים ארועים בשטחים סגורים, ובשטחים פתוחים - עד 300 איש.

לכתבות נוספות בנושא:

צה"ל: ייתכן שהג'יהאד יירה שוב לגוש דן; עיבינו את כיפת ברזל

אזעקות בעוטף עזה ובמטה יהודה; צה"ל תוקף ברצועה • ישיר

מדינה מושבתת: מקומות העבודה סגורים, כמיליון ילדים נותרו בבית

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף | צילום: פיקוד העורף

ראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, חיים ביבס, הודיע כי הלימודים בעירייה יתקיימו כסדרם. זאת, לאחר הערכת מצב בעירייה בשיתוף עם פיקוד העורף. העירייה הודיעה כי גם פעילויות עמותת סחלבים ומעונות היום יתקיימו כסדרם וכי הסעות החינוך המיוחד יתקיימו גם הם בערים שבהם הלימודים כסדרם.

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף | צילום: פיקוד העורף

מעיריית רחובות נמסר כי בסיכום בדיקה מקיפה נמצא שבמוסדות החינוך ברחבי העיר נרשמה נוכחות של 80% מהתלמידים. ראש העיר, רחמים מלול, ממלא מקום ראש העיר, זוהר בלום, ומנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן עקבו אחר הדיווחים מתחילת הבוקר והביעו סיפוק משיעור הנוכחות. ראש העיר רחמים מלול אמר כי "ההורים מתעדכנים ופועלים בהתאם להודעות העירייה. אנו מודים לתושבות ולתושבים על האמון ועל ההתנהלות הרגועה".