מדינה מושבתת: מקומות העבודה סגורים, כמיליון ילדים נותרו בבית

ההסלמה הנוכחית השפיעה על העורף בצורה חריגה במיוחד. לראשונה מאז מלחמת המפרץ, בתי הספר והגנים בתל אביב והסביבה לא נפתחו. כך גם מקומות עבודה ובילוי רבים. "אנשים לא רגילים לאירוע שכזה"

זמן צפייה: 03:42

מיליוני ישראלים התעוררו אתמול (שלישי) לבוקר חריג. בעקבות החיסול ברצועה, שגרת החיים נגדעה ברחבי הארץ. "יש אנשים שלא מבינים מה קרה. הם לא רגילים לדבר הזה, כי זה לא היה אף פעם", אמר שלמה שמואלי, בודק ביטחוני בקניון דיזינגוף סנטר בתל אביב, שנותר סגור לראשונה מאז פתיחתו לקהל הרחב.

הלימודים בגנים ובבתי הספר הושבתו בדרום ובמרכז. בתל אביב, גבעתיים ורמת גן הייתה זו הפעם הראשונה שאירוע כזה מתרחש מאז מלחמת המפרץ. "לא ידענו אם יש או אין בית ספר, אז המתנו להנחיות", ציינה אילנית, גם היא ממזכרת בתיה. טיולים וסיורים רבים שתוכננו להיום בוטלו או נדחו. שר החינוך רפי פרץ התייחס לסגירת מוסדות הלימודים ואמר: "הביטול לא היה לשווא. חלילה, באיזשהו מקום היינו יכולים לחטוף פגיעה בילדים שלנו. זה היה הופך את התמונה לקטסטרופלית".

מלבד בתי הספר, לא מעט מקומות נותרו סגורים במהלך היום המתוח הזה. זאת, בשל ההנחייה הגורפת שהוציא פיקוד העורף בשעות הבוקר המוקדמות, שלא לעבוד באזורים המאוימים מעוטף עזה ועד גוש דן. "הלכתי לעבוד וחזרתי", סיפרה זהבה, תושבת מזכרת בתיה.

גם תושבי באר שבע חשו בשינוי השגרה. "חשבנו שהקניון יהיה פתוח, אבל הוא סגור", סיפרה דנה הדר, תלמידת כיתה ד' בעיר. אליהו מסילתי, גם הוא תושב באר שבע, הגיע לאזור ואמר: "בתור פנסיונר, רציתי לבוא ולשתות כוס קפה. אבל הנה, הכול סגור".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יממה אלימה: כך משפיעה המתיחות הפוליטית על הרחוב הישראלי

דרום אדום: מנגנוני החירום שמסייעים לתושבי העוטף בזמני הסלמה

בעקבות ההסלמה בדרום: גדל הסיכוי לממשלת אחדות • פרשנות

קניון דיזינגוף סנטר בת''א סגור
קניון דיזינגוף סנטר בת''א סגור | צילום: החדשות 13

גם אחרי שפיקוד העורף עדכן את ההנחיות והתיר לעבוד במקומות עם מרחבים מוגנים, ברבים מהם הוחלט להשבית בכל זאת את העבודה.