שר הביטחון: "מסר ברור לאויבינו – הייתם ותישארו על הכוונת"

בנט התייחס לראשונה להסלמה בגבול עזה ולחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, ואמר: "אבו אל-עטא, אדריכל הטרור של הארגון, חוסל. מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה"

זמן צפייה: 06:14

החיסול ומתקפת הרקטות: שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה לחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי ולסבב ההסלמה שהתפתח בעקבותיו. "אתמול לפנות בוקר ביצעו צה"ל וכוחות הביטחון פעולה חיונית לביטחון ישראל. בהאא אבו אל-עטא היה אדריכל טרור של הג'יהאד האסלאמי שפעל נגד אזרחי ישראל. הוא חוסל", אמר. "עשינו את זה אתמול, ולא נהסס לפעול גם בעתיד".

"הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבינו, בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת", המשיך. "מפקדי צה"ל, ובראשם הרמטכ"ל, לצד ראשי זרועות הביטחון, עושים הכל כדי שכולנו נוכל להמשיך לישון בשקט".

בד בבד, מטחי רקטות נורו מאז שעות הבוקר המוקדמות לעבר יישובים בעוטף עזה, אשקלון, ולראשונה גם ללטרון, לבית שמש וליישובים נוספים במטה יהודה, במקביל דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים על תקיפות של צה"ל ברצועת עזה, ועל הרוג נוסף באחת מהן. זאת לאחר גל ההסלמה שהשבית אתמול חלקים רבים בדרום ומרכז הארץ, והחזיר את תושבי עוטף עזה והדרום המתורגלים אל המקלטים. מדובר צה"ל נמסר כי מאז אתמול נורו כ-220 רקטות שחצו לשטח ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה כ-90% מהשיגורים, וכ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

עוד בחדשות 13:

מטחים לעבר אשקלון ועוטף עזה; צה"ל תוקף ברצועה • ישיר

לא יתקיימו לימודים ביישובים רבים בדרום; בגוש דן חזרה לשגרה

טראמפ: "עוקבים מקרוב אחר ההסלמה, מוכרחים לדאוג לישראל"

השר נפתלי בנט בכנס שדרות במכללת ספיר
השר נפתלי בנט בכנס שדרות במכללת ספיר | צילום: ריטה גורבסקי, מכללת ספיר

ממד"א נמסר כי צוותי הארגון טיפלו מאז תחילת סבב ההסלמה ב-48 בני אדם, כולם במצב קל. מבין הנפגעים שני פצועים קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה, 23 בני אדם שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-23 נפגעי חרדה.

הלימודים לא יתקיימו היום ביישובים בטווח של עד 40 קילומטרים מהרצועה - בעוטף עזה, במערב הנגב, במערב לכיש ובדרום השפלה. קיים איסור על התכנסויות של יותר מ-100 איש בשטח סגור - ואיסור התקהלות גורף בשטחים פתוחים. אין אישור יציאה לעבודה, למעט לעוסקים במקצועות חיוניים. בתום הערכת מצב, באזור גוש דן ובמודיעין חזרו הבוקר לשגרה, ולימודים יתקיימו בכל היישובים. על אף החזרה לשגרה, באזור גוש דן יוגבלו התקהלויות בשטח פתוח לעד 300 איש. במועצה האזורית גזר הוחלט שלא לפתוח את בתי הספר, על אף שלא ניתנה הנחיה לביטול הלימודים על ידי פיקוד העורף.

דיווח על פגיעה ישירה בבניין מגורים בעזה
דיווח על פגיעה ישירה בבניין מגורים בעזה | צילום: חדשות 13

במהלך הבוקר מסר צה"ל שכלי טיס תקף ופגע בחוליית מחבלים ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל. פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, הודיעה כי ההרוג הוא חאלד פראג', בן 38, אחד ממפקדי השטח של הארגון במרכז הרצועה. עלאא אשתיוי, בן 32, פעיל בארגון, נהרג אף הוא בתקיפה שהתקיימה הבוקר. עד כה דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על 12 הרוגים ו-45 פצועים מתקיפות צה"ל, בהם בכיר הג'יהאד בהאא אבו אל-עטא שחיסולו הביא להסלמה.

גם ברצועת עזה השתבשה שגרת החיים האזרחית, ותנועה דלילה בלבד קיימת ברחובות. בתי עסק, בהם בעיקר תחנות דלק וחנויות מזון, נפתחו חלקית, אך משרדי ממשלה, בנקים ומוסדות לימוד סגורים. מעבר ארז ומעבר כרם שלום יישארו סגורים, ומרחב הדיג צומצם לשישה מיילים ימיים.