רה"מ: "אם לא תהיה ברירה - ייתכן אירוע צבאי לפני הבחירות"

ראש הממשלה נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, והצהיר בפניהם כי "לפני הבחירות קשה לנקוט בפעולה צבאית משמעותית - אך זו אופציה". עוד ציין: "הסדרה עדיפה ממלחמה, חייבים למצות את התהליכים"

זמן צפייה: 00:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, והצהיר בפניהם כי ‫"לפני הבחירות קשה ללכת אירוע צבאי משמעותי, אבל אם לא תהיה ברירה - זאת גם אופציה". עוד ציין: "הסדרה עדיפה ממלחמה, ואנחנו חייבים למצות את התהליכים".

בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

במהלך המפגש עדכן ראש הממשלה את ראשי הרשויות בהתפתחויות האחרונות הקשורות בעזה ואמר כי "אנו נערכים לכל התרחישים, כולל מבצע רחב היקף". נתניהו הנחה את מ"מ מנכ"ל משרדו לקדם החלטת ממשלה לפיתוח כלכלי מואץ בחיזוק והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה ליישובי עוטף עזה, וכן לבחון הקמת "מנהלת לפיתוח העוטף" במשרד רה"מ.

עוד בחדשות 13:

מחבלי חמאס התחזו לנערות – וניסו להשתלט על טלפונים של חיילים

"חמאס מזהיר: החלטנו לצמצם את שיגור בלוני הנפץ – לא להפסיקם"

בתגובה לירי הרקטות לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מפורום ראשי הרשויות בעוטף עזה נמסר בתום הפגישה:  "ראשי הרשויות הבהירו כי העובדה שישראל נמצאת בתקופת בחירות שאינה נגמרת, לא יכולה לגרוע, ולו במעט, מהשמירה על בטחון 60 אלף אזרחי מדינת ישראל המתגוררים בעוטף עזה ושדרות. ראשי הרשויות הציגו בפני ראש הממשלה את מסמך ההבנות לקידום יישובי עוטף עזה ויצירת יציבות ביטחונית ושקט ארוך טווח לאזור. ראש הממשלה חתם על המסמך ואף התייחב להכניס את סעיפיו לקווי היסוד של הממשלה. בכך הצטרפה תנועת הליכוד לשורה של מפלגות מכל הקשת הפוליטית שחתמו על המסמך בחודש האחרון".

"בשנתיים אחרונות אנחנו במלחמה שלא ניתן להתעלם ממנה יותר", מסרו ראשי רשויות שדרות ועוטף עזה. "רק בחודש האחרון ספגנו ירי של עשרות רקטות ובמקביל טרור הבלונים מהרצועה הופך חמור יותר ומסוכן יותר. כל דיבור על הסדרה הוא מנותק לחלוטין מהשטח. המציאות שבה חיים התושבים שלנו, היא לא מציאות מוסרית והיא איננה יכולה להמשיך ולהתקיים. יותר מכל דיווח או מסמך בירוקרטי, אנחנו, ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות, מביאים את הקולות האמיתיים של הציבור. אם מדיניות ההכלה לא תשתנה, יישובינו יתקשו להמשיך לצמוח ולגדול, והמגמה המבורכת של השנים האחרונות תיעצר. אנו מצפים לראות שינוי במדיניות מול ארגוני הטרור ברצועת עזה".

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel, As Seen From The City Of Ashkelon
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

לפני כעשרה ימים נפגש נתניהו עם ראשי המועצות מרחבים ושדות נגב, שי חג'ג' ותמיר עידאן - מה שעורר כעס רב בקרב שאר ראשי המועצות בעוטף, על כך שראש הממשלה נפגש רק איתם. "אנו מבקשים להבהיר כי בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה נתניהו נפגש רק עם ראש מועצת מרחבים וראש מועצת שדות נגב", נמסר מפורום ראשי הרשויות. "אנו נמצאים בעיצומו של סבב הסלמה שכולל ירי יום-יומי ועשרות מטעני נפץ ביום. אנחנו, יחד עם עשרות אלפי תושבי וילדי עוטף עזה ושדרות, מחכים שראש הממשלה יגיע אל אזורינו כדי שמוע את קולות התושבים וכדי לקדם פתרון לשקט ארוך טווח".

אמש נשמעה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, והרקטות - ככל הנראה, נחתו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים בגוף. בעקבות הירי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על ביטול הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט. בתגובה לירי, צה"ל תקף בלילה יעדים במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל מסר: "בתקיפה הותקף מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס. תקיפה זו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של הארגון".

מוקדם יותר אתמול מסר גורם בחמאס לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי בארגון החליטו לצמצם את שיגור בלוני התבערה לעבר עוטף עזה - אך לא להפסיקם לחלוטין. זאת, לאחר דברי בכיר בישראל כי חמאס העביר מסרים לפיהם יפסיק לשגר רקטות ולהפריח בלונים.