בתגובה לירי הרקטות לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של חמאס במרכז הרצועה - זאת לאחר שאמש נרשמו שני שיגורים לעבר ישראל; זמן קצר לפני התקיפה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על ביטול ההקלות לתושבי עזה

זמן צפייה: 00:28

צה"ל תקף הלילה (ראשון) יעדים במרכז רצועת עזה - זאת לאחר שאמש שוגרו שתי רקטות לעבר ישראל. דובר צה"ל מסר: "בתקיפה הותקף מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס. תקיפה זו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של הארגון".

כאמור, בשבת בערב נשמעה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, והרקטות - ככל הנראה, נחתו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים בגוף. בעקבות הירי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על ביטול הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח", נמסר. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ: "נקים ממשלה עם רוב יהודי – או אחדות בלי נתניהו"

המתיחות בדרום: שתי רקטות שוגרו לעבר עוטף עזה

חפץ נזרק לעבר רה"מ באסיפת בחירות בנתניה – אישה עוכבה לחקירה

תקיפת צה''ל ברצועה, ארכיון
תקיפת צה''ל ברצועה, ארכיון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר מסר גורם בחמאס לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי בארגון החליטו לצמצם את שיגור בלוני התבערה לעבר עוטף עזה - אך לא להפסיקם לחלוטין. זאת, לאחר דברי בכיר בישראל כי חמאס העביר מסרים לפיהם יפסיק לשגר רקטות ולהפריח בלונים.

עוד הדגיש כי ההחלטה לצמצם את הירי, שהתקבלה בימים האחרונים, נעשתה רק לאחר שישראל חזרה בה מההחלטה לצמצם את מרחב הדיג ולהגביל את הייצוא והייבוא של סחורה מהרצועה, וכן המעיטה בתנועת המזל"טים בשמי הרצועה. הגורם הוסיף כי השקט שב לאזור לאחר שבישראל קיבלו את דרישות חמאס - ולא להפך, אך כאמור הבהיר כי השיגורים יצומצמו ולא ייפסקו לחלוטין.