נתניהו לראשי רשויות בדרום: פעולה רחבה אפשרית גם לפני הבחירות

ראשי המועצות מרחבים ושדות נגב ביקשו להיפגש עם רה"מ, כדי לדון עמו על הגברת הירי ובלוני הנפץ. נתניהו הסביר לשניים שישנם מאמצים גדולים להביא את האזור לרגיעה, וכי צה"ל ערוך לפעולה בעזה

זמן צפייה: 01:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראשי המעצות מרחבים ושדות נגב, שי חג'ג' ותמיר עידאן, והצהיר בפניהם כי נעשים מאמצים רבים להביא את האזור לרגיעה, אך עם זאת, הדגיש, צה"ל ערוך לפעולה נרחבת בעזה - גם לפני הבחירות. לדבריו, לבחירות אין משמעות מבחינתו בהיבט זה, ואם הירי יימשך - ייתכן שאותה פעולה תתבצע עוד לפניהן.

הפגישה נערכה לבקשתם של שני ראשי המועצות, שסיפרו בתומה כי נתניהו היה קשוב לדבריהם וביקש לשמוע על ההתמודדות שהם חווים.

עוד בחדשות 13:

הירי נמשך: שתי פצצות מרגמה נורו מהרצועה לעבר ישראל

מחשש להשתלטות חמאס על הגדה: אבו מאזן ירסן את הרחוב • פרשנות

נער פלס' יידה בקבוקי תבערה לעבר חיילים בחברון – ונורה למוות

ראש הממשלה, תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, סגן ראש המועצה ארמי פרג׳ ושי חג‘ג‘, ראש המועצה האזורית מרחבים
ראש הממשלה, תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, סגן ראש המועצה ארמי פרג׳ ושי חג‘ג‘, ראש המועצה האזורית מרחבים | צילום: דף הפייסבוק של שי חג׳ג׳ - Shay Hajaj

פגישת ראש הממשלה עם השניים עוררה כעס רב בקרב שאר ראשי הרשויות בעוטף, על כך שראש הממשלה לא נפגש איתם. "אנו מבקשים להבהיר כי בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש רק עם ראש מועצת מרחבים וראש מועצת שדות נגב", נמסר מפורום ראשי הרשויות. "אנו נמצאים בעיצומו של סבב הסלמה שכולל ירי יום-יומי ועשרות מטעני נפץ ביום. אנחנו, יחד עם עשרות אלפי תושבי וילדי עוטף עזה ושדרות, מחכים שראש הממשלה יגיע אל אזורינו כדי לשמוע את קולות התושבים וכדי לקדם פתרון לשקט ארוך טווח".

"במקביל, העברנו הבוקר לראש הממשלה את מסמך ההבנות שעליו חתומות מפלגות מכל הקשת הפוליטית. במסמך מתחייבות המפלגות לקדם בהקדם את פיתוח רשויות ויישובי עוטף עזה ושדרות - בטחונית, דמוגרפית וכלכלית. אנחנו מצפים מראש הממשלה לחתום על המסמך בהקדם ומזמינים אותו לחתום עליו יחד איתנו בעוטף עזה".

שיגור לעבר הדרום (ארכיון)
שיגור לעבר הדרום (ארכיון) | צילום: רויטרס

בשלושת השבועות האחרונים טיפלו חבלני המחוז הדרומי של המשטרה ביותר מ-70 מטעני נפץ שחוברו לבלונים - חמישה מהם אותרו היום במוקדים שונים. בעקבות התגברות הירי, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצום את מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לעשרה מיילים ימיים - עד להודעה חדשה.

ההחלטה, כך נמסר, התקבלה לאור "פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית". עוד הודגש כי "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי ישראל".

בלונים חשודים שאותרו באיזור שדרות וקרית גת
בלונים חשודים שאותרו באיזור שדרות וקרית גת | צילום: דוברות המשטרה

בלילה האחרון תקף חיל האוויר מטרות ברצועת עזה, בעקבות ירי שלוש רקטות לעבר ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים בנתיבות. התרעת צבע אדום נשמעה בנתיבות ובמרחב עוטף עזה. שני בני אדם נחבלו בדרכם למרחב המוגן בנתיבות ונפצעו קל.

דובר צה"ל מסר כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. במהלך התקיפה הותקף אתר לייצור אמצעי לחימה המשמש את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של חמאס".