גורם ביטחוני: חמאס העביר מסרים שיפסיק לשגר רקטות ובלונים

הבכיר מסר כי הלילה והסופ"ש הקרוב ישמשו מבחן למסרים שהעביר ארגון הטרור: "כל שיישמר השקט, ישראל תרחיב בחזרה את מרחב הדיג, ותחזיר את היתרי המסחר; המעשים בשטח הם שייקבעו"

זמן צפייה: 03:04

גורם ביטחוני אמר הערב (חמישי) כי חמאס העביר מסרים לישראל, לפיהם "החליטו באופן חד צדדי להפסיק את שיגור הבלונים והירי הרקטי לעבר ישראל". הגורם מסר כי "הלילה הקרוב, וכן סוף השבוע, ישמשו מבחן ליציבות".

"ככל שיישמר השקט, ישראל תרחיב בחזרה את מרחב הדיג ל-15 מייל ותחזיר את 500 היתרי המסחר שצומצמו", אמר. "אנו סקפטיים, אך ייעשה ניסיון להחזיר את היציבות לעוטף עזה. המעשים בשטח הם שיקבעו".

צרורות בלונים אותרו היום בשני בתי ספר שונים בעיר שדרות - האחד מאחורי בי"ס יסודי, והשני בסמוך למוסד אחר. אחד מהצרורות התפוצץ מעל לבית הספר, והביא לפינוי הילדים למרחב המוגן, מחשש שמדובר ברקטה. במקביל, התפוצץ בלון נפץ מעל לגן ילדים במועצה אזורית שדות נגב. לא היו נפגעים בתקריות. מאוחר יותר, אותר צרור בלונים נוסף עם חפץ חשוד במועצה האזורית, ובשעה זו חבלני המשטרה פועלים לניטרולו.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-1302201722' autoplay='0' credit='דניאל חג׳בי' desc='' kid='1_vjt96ek0' duration='16'']

אתמול אותר צרור בלוני נפץ וחפץ חשוד בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול. צרור בלונים נוסף אותר בקיבוץ גברעם. זאת לאחר ששלשום דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי לאחר עזיבת המשלחת המצרית החליטו ברצועת עזה להפסיק לשגר את בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף.

צרור בלונים מאחורי בית ספר יסודי בשדרות
צרור בלונים מאחורי בית ספר יסודי בשדרות | צילום: דוברות עיריית שדרות

לפי הדיווחים, ההחלטה הועברה ל"יחידות הבלונים", אך מקורות פלסטיניים אמרו כי "ייתכן שייקח זמן עד שההחלטה תיושם ותגיע עד לאחרון משגרי הבלונים", וכן כי "התנהלות ישראל יכולה להשפיע על יישומה". המשלחת המצרית עזבה את רצועת עזה, לאחר שקיימה דיונים עם בכירי תנועת החמאס ותגיע חזרה לישראל כדי לדון בעצירת ההסלמה.