"המצב בלתי נסבל": האם שתועדה מגוננת על ילדיה במהלך אזעקה

משפחת זרביב, ממושב בית הגדי הסמוך לנתיבות, העלתה סרטון לרשת שריגש רבים ותיעד את התמודדותם במהלך צבע אדום. האם דקלה סיפרה על המציאות הקשה: "הילדים חיים במצב פוסט טראומה מתמשך"

זמן צפייה: 05:10

הסרטון שהעלתה לרשת משפחת זרביב, ממושב בית הגדי הסמוך לנתיבות, שבו הם נראים מגוננים על ילדיהם בזמן אזעקת צבע אדום בסבב ההסלמה האחרון, ריגש רבים. דקלה זרביב, אם המשפחה, סיפרה לתוכנית "שישי עם אילה חסון" כי ההתפרצויות הרגשיות של ילדיה בזמן ההתרעות הייתה כך מאז ומתמיד והוסיפה כי "יש גם מצבים הרבה יותר גרועים. היו מקרים בהם שניים מהם איבדו הכרה לכמה שניות, והיו פעמים בהם הם עשו את צרכיהם מבהלה".

זרביב סיפרה על המציאות הקשה של משפחתה בצל הטילים והמתיחויות: "המצב פוסט טראומה לא מסתיים. אנחנו מתעוררים בלילות מצרחות. הילדים רוצים שאבוא איתם לשירותים ולמקלחת. זה בלתי נסבל וחוזר על עצמו כל הזמן. היו מצבים שבהם גם אני נשברתי. קשה לילדים לסבול את המצב אז גם אנחנו כאנשים מבוגרים לפעמים לא יודעים מה לעשות ונשארים חסרי אונים".

לכתבות נוספות בנושא: 

לאחר כיממה של שקט: רקטות נורו לעבר באר שבע – ויורטו

בתום הערכת מצב: ראשי הרשויות בעוטף עזה הודיעו על חזרה לשגרה

קצין בכיר הזהיר את אנשי הביטחון בעוטף: "ייתכן שהירי יימשך"

דקלה זרביב וילדיה בזמן אזעקה
דקלה זרביב וילדיה בזמן אזעקה | צילום: חדשות 13

הסרטון שהעלתה לרשת ובו תועדו רגעי האימה עורר תגובות רבות. זרביב העידה כי "לא ציפיתי לכך. היו גם כאלה שהגיבו עם יד קלה על המקלדת והחליטו לשפוט אותנו. באו אלינו בטענות כי צילמנו ואמרו שאנחנו מחפשים 'לייקים'. זאת ממש לא הייתה המטרה". מנגד, זרביב סיפרה כי היו גם תגובות טובות: "זה מראה כמה ישראל הוא חם ואוהב".

זרביב הוסיפה כי קיבלה הצעות רבות לאירוח מתושבים: "קיבלנו פניות מכל הארץ, מהצפון עד הדרום. אפילו אישה ערביה מכפר סבא התקשרה אלינו ואמרה שהיא תומכת בנו וכועסת על הצד השני. היא רצתה לבוא ולתמוך בנו".