קצין בכיר הזהיר את אנשי הביטחון בעוטף: "ייתכן שהירי יימשך"

מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה הסביר כי הפלגים בתוך הג'יהאד האסלאמי מסוכסכים בינם לבין עצמם - דבר שעלול להוביל לחידוש הירי • גורם מדיני: "לא התחייבנו להפסיק את החיסולים ברצועה"

זמן צפייה: 02:27

מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה שוחח היום (שישי) עם אנשי ביטחון בעוטף עזה, והזהיר אותם כי ייתכן שהירי יימשך - למרות הפסקת האש שהושגה עם הג'יהאד האסלאמי. לדבריו, ישנם פלגים פנימיים בתוך ארגון הטרור המסוכסכים בינם לבין עצמם, וכל אחד מהם מנסה להוביל לפעולה אחרת בעקבות חיסולו של בהאא אבו אל-עטא. היות שכך, הסביר, הירי לעבר ישראל עלול להתחדש.

בצה"ל, עם זאת, התחושה הרווחת היא כי הסבב הסתיים. גורם מדיני הצהיר היום כי במסגרת הסכם הפסקת האש, ישראל לא התחייבה להפסיק את החיסולים ולא את הירי בגדר.

בהמשך לכך, נראה כי שר הביטחון נפתלי בנט נוטה לתמוך בכניסה של פרויקטים כלכליים לעזה. חמאס אותת השבוע שיש לו הנהגה שמוכנה להתקדם במאמצי ההסדרה, ונראה כי בנט מבין שפיתוח כלכלי עשוי להעניק מוטיבציה בכיוון זה.

עוד בחדשות 13:

חמאס הודיע: פעיל הארגון נהרג במהלך תקיפת צה"ל בעזה

450 רקטות ב-50 שעות ו-25 מחבלים הרוגים: מספרי "חגורה שחורה"

בתום הערכת מצב: ראשי הרשויות בעוטף עזה הודיעו על חזרה לשגרה

נפילות בשטח ישראל
נפילות בשטח ישראל | צילום: מד''א, דוברות המשטרה

הלילה תקף צה"ל יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, לאחר שכעשר רקטות שוגרו אתמול לעבר עוטף עזה - למרות הפסקת האש שנכנסה לתוקפה אתמול לפנות בוקר. בעקבות הירי, הוחלט לבטל את הלימודים באשקלון, בשדרות וביישובי העוטף. כעבור כמה שעות הוחלט על חזרה לשגרה.

בין היעדים שהותקפו היה מתחם צבאי ששימש, בין היתר, כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות, ומפקדת חטיבת חאן יונס, שבה נמצאים כמה משרדי מפקדים של הארגון - כך נמסר מדובר צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, הותקף גם מתקן קומנדו ימי של הארגון.

כאמור, אתמול הופרה הפסקת האש עם שש אזעקות שנשמעו במהלך היום, וכעשר רקטות שנורו לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. בצה"ל העריכו כי פלגים קטנים מנסים לחבל בהפסקת האש. בתוך כך, בחמאס הודיעו על ביטול ההפגנות השבועיות על הגדר.