שב"כ חשף: כסף שנועד לפעילות הומניטרית - הועבר לארגון טרור

כוחות הביטחון חשפו כי כספים שהתקבלו ע"י סוכנויות סיוע ועמותות ללא מטרות רווח באירופה, שימשו בפועל למימון ארגון "החזית העממית" והועברו, בין היתר, למשפחות מחבלים ולגיוס פעילים חדשים

החשודים בהפעלת מנגנון לטובת ארגון טרור
החשודים בהפעלת מנגנון לטובת ארגון טרור | צילום: שב"כ

שב"כ הותיר הערב (חמישי) לפרסום כי כספים מאירופה שנועדו לפעילות הומניטארית הועברו למימון ארגון טרור. מהחקירה עלה כי כסף שהועבר על ידי סוכנויות סיוע ועמותות ללא מטרות רווח הפועלות באירופה, הועבר למוסדות וארגונים פלסטיניים ביהודה ושומרון, המשתייכים בפועל לארגון "החזית העממית" ופועלים בכסות הומניטרית, כשבמרכזם ארגון בשם "ועדות הבריאות".

עוד עלה מהחקירה כי מוסדות החזית העממית רימו את ארגוני הסיוע באמצעות שיטות שונות, כמו למשל דיווח על פרויקטים פיקטיביים, העברת מסמכים שקריים, זיוף וניפוח חשבוניות, הטיית מכרזים, זיוף מסמכים וחותמות של בנקים, דיווח על משכורות מנופחות ועוד.

המימון שהתקבל, כך סיפרו בשב"כ, הועבר בין היתר לתשלומים עבור משפחות של מחבלים של הארגון, וכן יועד למשכורות לפעילים, גיוס פעילים חדשים, קידום פעילות טרור, קידום פעילות של הארגון בירושלים וגם הפצת המסרים והאידיאולוגיה שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר מחאת נכי צה"ל: הושגו הסכמות בעניין רפורמת אגף השיקום

אמו של הנרצח בצומת תפוח: "הכי חשוב למצות עם המחבל את הדין"

נתניהו לאחר העברת המנדט ללפיד: "ממשלת אחדות – מכבסת מילים"

עד כה נעצרו ארבעה מעורבים בהם שלושה פעילי החזית העממית. עמרו חמודה בן 46 מאלבירה, סעיד עבדאת בן 46 מרמאללה, תיסיר אבו שרבכ בן 47 מרמאללה וחואני רשמאוי בת 63 מבית צאחור, בעלת אזרחות ספרדית. בקרוב יוגש נגדם כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה. 

"הפעילות הפיננסית הנרחבת שקידם ארגון החזית העממית מצטרפת לשורה ארוכה של פעילויות טרור, אשר סוכלו על ידי שב"כ בשנים האחרונות", אמר גורם בכיר בארגון. "ארגון החזית העממית הינו ארגון טרור רצחני אשר בין היתר אחראי לפיגוע המטען בשנת 2019 שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל בעת שטיילה עם משפחתה במעיין עין בובין".

לאחר הפרסום, משרד החוץ זימן את שגרירי המדינות האירופאיות הרלוונטיות, והבהיר להם את "החומרה שבה ישראל רואה את הדברים", לשון ההודעה. המשרד הציג לדיפלומטים את ממצאי החקירה, ודרש הקפאה מיידית של העברות כספים לאותם מוסדות. "על המדינות לקיים שיח שנועד לשפר את הליכי הבקרה והפיקוח על הכספים המועברים לארגונים פלסטיניים לא ממשלתיים".