אמו של הנרצח בצומת תפוח: "הכי חשוב למצות עם המחבל את הדין"

מאות הגיעו להלווייתו של יהודה גואטה. אמו שחזרה את הרגעים לאחר שגילתה שבנה נפצע, וסיפרה עליו לחדשות 13: "בשלושת החודשים האחרונים הספיק לעשות מה שאדם רגיל עושה בשלוש שנים"

זמן צפייה: 03:11

מאות הגיעו הבוקר (חמישי) להלווייתו של יהודה גואטה, שנרצח בפיגוע בצומת תפוח. אמו, מילכה, התראיינה לחדשות 13 וקראה "למצות עם המחבל את הדין". לדברי אחיו הבכור, צביאל, "צריך להוציא את הרוע מהעולם - זה אדם רע, זה לא אדם רגיל. אם המדינה רואה לנכון שמקומו בכלא, אז לצערי זה בכלא".

אמו אף שחזרה את הרגעים שבהם גילתה שבנה נפצע: "בדיוק חזרתי משערי צדק, ואחותי התקשרה ואמרה לי לבדוק מה עם יהודה. לא חשבתי שזה הוא. התקשרתי אליו והוא לא ענה. שלחתי הודעה 'תתקשר דחוף לאימא' והוא לא ענה. התקשרתי לחדר מיון ואמרו לי לבוא. לא ידעתי למה לצפות. לא ידעתי אם הוא נפצע קל או קשה או שכבר לא אראה אותו. זכינו לארבעה ימים של חסד ויכולנו להיפרד ממנו בכבוד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-210506' autoplay='0' credit='' desc='הפרידה האחרונה של החברים מיהודה אתמול סביב מיטתו' poster='' kid='1_pta1b5cw' duration='50']

עוד סיפרה מילכה גואטה כי "לפני 17 שנה אח שלי יוסי גם חטף כדור בראש מצלף בראש והיה לו נס גדול. קיווינו שגם ליהודה שלנו יהיה נס. רציתי להודות לעם ישראל על כל התפילות שעשו בשבילנו. זה נתן לנו הרבה כוח בבית חולים".

"הוא ילד רגיש. לקראת כיתה ט' התחיל לפרוח", הוסיפה אמו. "בשלושת החודשים האחרונים הוא הספיק לעשות מה שבנאדם רגיל לא עושה בשלוש שנים". אחיו  צביאל אמר לחדשות 13: "תמיד היינו ביחד. הוא רצה לקחת על עצמו כמה שיותר דברים, ותכנן להגיע כמה שיותר רחוק. תמיד רצה להיות אדם טוב יותר ותמיד עשה חשבון נפש. יש לו הרבה ענווה, רצינות, זריזות והתמדה".

מאות בהלווייתו של יהודה גואטה
מאות בהלווייתו של יהודה גואטה

הלילה כאמור, יהודה מת מפצעיו. הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח תנחומים עמוקים למשפחתו של יהודה גואטה. אלו רגעים קשים עבור משפחת גואטה ועם ישראל כולו נמצא יחד איתם ביגונם הכבד".

כשעה לאחר ההודעה על מותו של הצעיר, כוחות הביטחון עצרו את המחבל שביצע את הפיגוע, מונתסר שלבי, בן ה-44, שכעת חשוד ברצח. על גופו נמצאו סימני ירי, ככל הנראה מאש הלוחמים שהיו במחסום בעת האירוע. שלבי, תושב תורמוס עיא, ללא שיוך ארגוני, נלכד ללא התנגדות בכפר סילוואד, והועבר לחקירת שב"כ. על פי החשד, בני משפחתו הסתירו אותו וסייעו לו לעבור מאזור שכם לאזור רמאללה.

ההודעות האחרונות שהשאירה מלכה גוואטה לבנה לפני שנרצח
ההודעות האחרונות שהשאירה מלכה גוואטה לבנה לפני שנרצח