המנדט עבר ללפיד; נתניהו: "ממשלת אחדות - מכבסת מילים"

לאחר שהנשיא הטיל את משימת הרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד, רה"מ קרא לחברי ימינה לחבור אליו ותקף את יו"ר המפלגה: "בזבז את הזמן כדי להקים ממשלת שמאל ולעמוד בראשה שנתיים"

זמן צפייה: 08:57

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע הערב (רביעי) בהצהרה שנשא לתקשורת כי החליט להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר מפלגת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד. "על אף הקשיים, יש לו את האפשרות להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת", אמר ריבלין.

עוד אמר נשיא המדינה: "מתמונת הממליצים עולה בבירור שלחבר הכנסת לפיד ישנה האפשרות להרכיב את הממשלה הבאה, לכן בנסיבות אלו, החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות מבלי שנוצלו כלל האפשרויות להקמת ממשלה".

בנוסף, אמר ריבלין על לפיד: "כשבישרתי לו על החלטתי, אמרתי לו כי לא רבים זכו להגיע למעמד זה שבו מוענק להם המנדט להרכבת ממשלה בישראל", אמר הנשיא והוסיף: "עבורו, זהו רגע שאוצר בתוכו חשיבות ואחריות לאומית מהמעלה הראשונה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המפכ"ל ביקש ועדת בדיקה לאסון במירון: "תוצאה של הזנחה"

"נשרוף את המשרדים שלכם": מאות נכי צה"ל ניסו לפרוץ לכנסת

4 חודשים לאחר שהושעה: הוארכה חסימת חשבון הפייסבוק של טראמפ

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בהצהרה שמסר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "נפתלי בנט דיבר על ממשלת אחדות, הרי שזו מכבסת מילים וניסיון להטעות את הציבור". ראש הממשלה הוסיף כי "כולם יודעים שהוא מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, שתהיה שילוב קטלני של חוסר דרך, חוסר יכולת וחוסר אחריות".

עוד הוסיף לתקוף נתניהו את יו"ר ימינה: "התברר כי בנט היה עסוק במו"מ עם לפיד על רוטציה של שנתיים. אני יכול להגיד שכשהוא נפגש איתנו, הייתה לו רק דרישה אחת - להיות ראש ממשלה. בנט העלה את זה בכל הפגישות שהתקיימו בין הצוותים שלנו לשלו. עכשיו התברר לנו שכל המטרה שלו הייתה לבזבז את הזמן עד העברת המנדט, ולהגיע לממשלה מסוכנת עם השמאל שבה יכהן שנתיים כראש ממשלה".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-21551836 ' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_7tum931n' duration='289']

בתגובה להחלטת הנשיא, אמר יו"ר יש עתיד: "אחרי שנתיים של סיוט פוליטי מתמשך החברה הישראלית פצועה. ממשלת האחדות אינה פשרה, היא מטרה. עלינו להקים ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו לא שונאים אחד את השני. שבה ימין, שמאל ומרכז פועלים יחד להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים. אנחנו זקוקים לממשלה שתוכיח לנו שהעובדה שאנחנו שונים זה מזה אינה חולשה, אלא מקור הכוח של ישראל. אעשה הכול כדי שממשלת האחדות תוקם מהר ככל האפשר ותלך לעבוד למען אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום נשא בנט הצהרה, ואמר כי "יש שתי אופציות, או להקים ממשלת חירום רחבה, או ללכת לבחירות חמישיות. זה הזמן להקמת ממשלת אחדות. כל מפלגות הימין מוזמנות פנימה". בהמשך, פנה לשאר מפלגות הימין במסר: "זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש".

כמו כן, תקף בנט את נתניהו: "האמת היא פשוטה - נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית. עשיתי הכול יחד עם חבריי בימינה כדי שזה יצליח. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת".

בהמשך דבריו, התייחס בנט לסיכויים להקמת ממשלת אחדות לאומית: "אינני יכול להבטיח שנצליח בהקמת ממשלת החירום הזו, אבל אני מבטיח שננסה". עוד הוסיף בנט: "אני מודה, זו לא ממשלה שהיא בהכרח טבעית או קלה לאף אחד מהשותפים הפוטנציאליים. יש בה אנשים בעלי עמדות שונות, ואף הפוכות".