לאחר מחאת נכי צה"ל: הושגו הסכמות בעניין רפורמת אגף השיקום

משרדי האוצר והביטחון וארגון נכי צה"ל הגיעו להסכמות בנוגע לתקצוב 300 מיליון שקלים למתן מענה לטיפול בנפגעי פוסט טראומה. בין השינויים: תגבור אגף השיקום ב-60 עובדים נוספים

זמן צפייה: 01:44

משרד האוצר, משרד הביטחון וארגון נכי צה"ל הגיעו היום (חמישי) להסכמות בנוגע לרפורמה באגף השיקום. לתוכנית שגובשה יוקצה תקציב בסך 300 מיליון שקלים למתן מענה מיידי לצורכי הטיפול והשיקום של נכי צה"ל ומערכת הביטחון, בדגש על נפגעי פוסט טראומה. ההצעה צפויה לעלות לאישור הממשלה בקרוב.

כחלק מרפורמה זו יוקם מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה אשר יכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי. כמו כן, אגף השיקום יתוגבר ב-60 תקני כוח אדם נוספים וכן יוקצו תקנים לצה"ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע בין הגופים.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני חש היום גאווה ואחריות גדולה לאחר שסיכמנו להביא לממשלה את רפורמת 'נפש אחת'. אישרתי בחיי אלפי מבצעים, תוכניות תקיפה ורפורמות בצה"ל ובמערכת הביטחון, ועדיין, זהו אחד המהלכים החשובים והערכיים ביותר שהובלתי, ואמשיך להוביל עד ליישום הרפורמה ומתן המענה הנדרש לנכי צה"ל. אני רואה ברפורמה ובהסכמות שאליהן הגענו עם ארגון נכי צה"ל צו מוסרי, ופצע פתוח שאנו מחויבים לסגור ולרפא אחרי שנים רבות של דיונים וקשיים".

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר כי "זו זכות גדולה עבורי להוביל את הפתרון שניתן למאבקם המוצדק ביותר של נכי צה"ל, להם מדינת ישראל חייבת חוב שאין לו שיעור ואומדן בעבור תרומתם לביטחון המדינה לאורך כל שנות קיומה. אני מתפלל לרפואתו השלמה של איציק סעידיאן, ומקווה שהוא יזכה לראות את הרפורמה שיוצאת לדרך בזכותו, ולכבודם של כל נכי צה"ל ומערכת הביטחון".

הפגנה, נכי צה''ל, מחאה
הפגנת נכי צה''ל מול הכנסת | צילום: תקשורת מלווי נכי צה''ל

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן הוסיף כי "היום אנו מתחילים לתקן עוול ארוך שנים, ממנו סבלו נכות ונכי צה"ל ובני משפחותיהם לאחר שהקריבו את גופם ונפשם לביטחון המדינה. לכל אורך הדרך נאבקנו רק על מה שמגיע לפצועים, לפוסט טראומתיים, ולכל נכי ונכות צה"ל באשר הם. על הכרה ושער כניסה מכבד, מקבל וראוי, על טיפול מותאם ומתקדם, ועל יחס מחבק וחם, כפי שנכי צה"ל ראויים לו".

אתמול הגיעו מאות נכי צה"ל להפגין מול כנסת ישראל שבירושלים, ובשלב מסוים אף ניסו לפרוץ למשכן והתעמתו עם המאבטחים במקום. בהמשך, הם חסמו את הכניסה לעיר. במקביל, עשרות בני אדם הפגינו גם מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה.