"מוחמד דף החדש": האדם שאחראי על ירי הרקטות מעזה

בהא אבו אל-אטא, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, הוא אדם בעל אידיאולוגיה קיצונית וניסיון עשיר בלחימה. לאחרונה הוא ירד למחתרת - בשל חשש לחיסולו בידי ישראל

זמן צפייה: 03:59

המתיחות בדרום: בימים האחרונים הפך בהא אבו אל-אטא, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, לנבל חדש-ישן באזור. הוא זה שאחראי לירי הרקטות לעבר ישראל בסוף השבוע האחרון.

אבו אל-אטא מקורב למזכ"ל הארגון זיהאד נחאלה, היושב בלבנון, אך לא תמיד פועל בהתאם להוראותיו. הוא אדם הפועל לפי אידיאולוגיה קיצוני, ובעל ניסיון צבאי עשיר בלחימה. יש ברצועה מי שמכנה אותו "מוחמד דף החדש". לאחרונה, בשל חשיפת זהותו בתקשורת הישראלית, ירד אבו אל-אטא למחתרת, בשל חשש לחיסולו בידי ישראל.

לאחר סוף שבוע מתוח בגבול רצועת עזה, צה"ל מעדיף להתמקד בזירה הצפונית, שם קיימות התרעות מכיוון סוריה ועיראק. מסתמן כי בדרג המדיני החליטו כי אם ירי הרקטות של הג'יהאד האסלאמי ירוסן – צה"ל לא יסלים את המצב בזירה הדרומית על ידי מבצע נרחב ברצועה.

עוד בחדשות 13:

רה"מ: חמאס אחראי לכל התקפה מהרצועה – נמשיך לפעול בכל הזירות

צה"ל מתמקד בזירה הצפונית – ולא ייזום פעולה נרחבת בעזה

בנט: "אין טעם לתגובה חזקה בעזה – זה סביבון מיותר"

בהא אבו אל-אטא
בהא אבו אל-אטא | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום (ראשון) התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה בת חמש שעות, שבה דנו ראשי מערכת הביטחון במצב המתוח בעקבות המטחים ששוגרו לעבר עוטף עזה בסוף השבוע האחרון.

בתוך כך, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר התייחס אף הוא למתיחות, ברקע המשבר הפוליטי בישראל. "אין מו"מ בינינו לבין ישראל. אין להם ממשלה פעילה, אין להם קבינט שידון בסוגיות גדולות כמו האיום האיראני. הם לא יכולים לקבל החלטות מכריעות וגורליות בשלב הזה".

עוד הזהיר סינוואר: "אנחנו עומדים מוכנים מול האויב ולא נירתע. החיילים שלנו, הצבא שלנו והגדודים שלנו מוכנים להגן ולהגיב".

ההרס לאחר תקיפת צה''ל בדרום הרצועה | צילום: רויטרס

הלילה מסרו מקורות פלסטינים לעיתון אל-קודס כי המודיעין המצרי וגורמים מהאו"ם וקטאר החלו בשיחות עם הפלגים ברצועת עזה בניסיון למנוע הסלמה בדרום. על פי הדיווח, הג'יהאד האסלאמי הודה בביצוע הירי לעבר שדרות ביום שישי, וטען כי עשה זאת בשל הפרת ישראל את הבנות הרגיעה. כמו כן, לפי הדיווח, הושגה פריצת דרך בשיחות, והארגון התחייב שלא להסלים את המצב.

על פי המקורות, ישראל העבירה מסר דרך מצרים לפיו היא לא תאפשר ירי לעבר עוטף עזה חרף הפלונטר הפוליטי. עם זאת, ירושלים הבהירה כי תאפשר את המענק הכספי מקטאר ותתיר להכניס סחורות נוספות לרצועה.