צה"ל מתמקד בזירה הצפונית – ולא ייזום פעולה נרחבת בעזה

מסתמן כי ההחלטה בדרג המדיני היא שאם הירי ירוסן - צה"ל לא יסלים את המצב בזירה הדרומית. בתוך כך, מנהיג הג'יהאד האסלאמי ירד למחתרת בשל חשש לחיסולו על ידי ישראל

זמן צפייה: 06:05

המתיחות בדרום: לאחר סוף שבוע מתוח בגבול רצועת עזה, צה"ל מעדיף להתמקד בזירה הצפונית, שם קיימות התרעות מכיוון סוריה ועיראק. מסתמן כי בדרג המדיני החליטו כי אם ירי הרקטות של הג'יהאד האסלאמי ירוסן – צה"ל לא יסלים את המצב בזירה הדרומית על ידי מבצע נרחב ברצועה.

בתוך כך, בעקבות פרסום שמו של ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בהא אבו אל אטא, בתקשורת הישראלית, מתגבר החשש בארגון כי ישראל תנסה לחסל את נחאלה, ובשל כך ירד למחתרת.

עוד בחדשות 13:

לאחר 5 שעות – תם דיון הקבינט; חמאס: "אין ממשלה פעילה בישראל"

רה"מ: חמאס אחראי לכל התקפה מהרצועה – נמשיך לפעול בכל הזירות

Rocketbarzel
כיפת ברזל מיירטת רקטה מרצועת עזה בשמי הדרום

מוקדם יותר היום התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה בת חמש שעות, שבה דנו ראשי מערכת הביטחון במצב המתוח בעקבות המטחים ששוגרו לעבר עוטף עזה בסוף השבוע האחרון.

בתוך כך, מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר התייחס אף הוא למתיחות, ברקע המשבר הפוליטי בישראל. "אין מו"מ בינינו לבין ישראל. אין להם ממשלה פעילה, אין להם קבינט שידון בסוגיות גדולות כמו האיום האיראני. הם לא יכולים לקבל החלטות מכריעות וגורליות בשלב הזה".

עוד הזהיר סינוואר: "אנחנו עומדים מוכנים מול האויב ולא נירתע. החיילים שלנו, הצבא שלנו והגדודים שלנו מוכנים להגן ולהגיב".

Whatsapp Image 2019 11 01 At 2
רכב שנפגע מרסיסים בשדרות | צילום: יניב כליף

הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לירי הרקטות לעבר שדרות בסוף השבוע, ואמר כי "צריך להבין שחמאס נושא באחריות מבחינתנו לכל התקפה שיוצאת משטחה של רצועת עזה". הדברים נאמרו בפתח ישיבת הממשלה, שלאחריה החלה ישיבת הקבינט.

"אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה בכמה וכמה זירות במזרח, בצפון ובדרום", המשיך נתניהו. "מיד לאחר הירי על עוטף עזה כינסתי דיון של צמרת הביטחון בקריה. הוריתי על שורה של מטרות שעלינו לתקוף ולכן חיל האוויר תקף אותן, וודאי יכולתם להתרשם מעוצמת התקיפה".