אלוף שלישי במטכ"ל בבידוד: ראש אגף התקשוב – שבא במגע עם חולה

אלוף ליאור כרמלי שהה בקרבת חייל שאובחן כחולה קורונה, ונכנס לבידוד על פי הוראות משרד הבריאות. קצינים נוספים מהאגף ייכנסו גם הם לבידוד. לא התגלו תסמינים אצל איש מהם, והם ייבדקו בקרוב

זמן צפייה: 00:31

ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, נכנס היום (חמישי) לבידוד. זאת, לאחר שבא במגע עם חייל שהתגלה כחולה קורונה. מדובר באלוף השלישי במטכ"ל שבבידוד, לאחר שאתמול כזכור נכנסו לבידוד מפקדי הפיקודים מרכז ודרום.

במקביל לכרמלי, ייכנסו לבידוד גם קצינים וחיילים נוספים באגף התקשוב, ששהו גם הם לצד החולה. אף אחד מהם לא חווה תסמינים וכולם ייבדקו בקרוב. צה"ל הודיע כי אלוף כרמלי ימשיך לקיים לוח זמנים רגיל, ככל שיתאפשר לו.

לעוד כתבות בנושא:

עד 500 נוסעים, בהזמנת מקומות מראש: כך תיפתח הרכבת ביום שני

הרכבת תשוב לפעילות בשני; עולם התרבות ייפתח מחר – עד 500 איש

"לא חזרתי לתפקד": החלימו מהקורונה – ועדיין סובלים מתסמינים

ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי
ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי

עד כה חלו בצה"ל כ-260 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 233 החלימו או השתחררו משירות. לפי שעה, ישנם 25 חולים פעילים בצבא וכ-1,840 מהמשרתים נמצאים בבידוד.

אמש, כזכור, קבינט הקורונה התכנס נוכח העלייה בתחלואה. השרים קבעו כי רכבת ישראל תשוב לפעילות ביום שני הקרוב, כפוף להנחיות. במקביל, הכריזו על העיר רהט, היישוב ערערה ועל שכונות בדרום ביפו כאזורים מוגבלים בשל שיעור תחלואה גבוה. זאת, חרף עדכון משרד הבריאות לפיו ביממה האחרונה אובחנו בישראל 288 חולי קורונה חדשים.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

השרים דנו גם בפתיחת עולם התרבות, והחליטו שכבר היום הענף ייפתח לקהל - אולם במגבלה של עד 250 איש. מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוכל לאשר, אם יתבקש, אירועים בנוכחות של עד 500 משתתפים.

הנסיעה ברכבת תתאפשר באמצעות הרשמה מראש, שתיפתח 48 שעות לפני הנסיעה, ותוגבל ב-500 איש בלבד לכל קו. הנוסעים יצטרכו לתקף את הכרטיסים בכניסה לתחנות, דבר שעלול לגרום לתורים ארוכים. כמו כן, תיאסר אכילה ושתייה בקרונות ותיאכף עטיית מסכות. חיילים לא יוכלו לנסוע ברכבות בימי ראשון וחמישי והם יצטרכו להתנייד בעזרת צה"ל.