עד 500 נוסעים, בהזמנת מקומות מראש: כך תיפתח הרכבת ביום שני

לאחר שהשרים אישרו להשיב את התנועה במסילות, פרסמה רכבת ישראל את ההגבלות המלאות, לפיהן על הנוסעים להקדים לתחנה כדי להציג את שוברי הכניסה, דבר שעלול ליצור עומסים. האכילה בקרונות תיאסר

זמן צפייה: 09:41

מגפת הקורונה: רגע אחרי שהממשלה אישרה לפתוח מחדש את תנועת הרכבות כבר ביום שני הקרוב, רכבת ישראל פרסמה הערב (רביעי) את מתווה החזרה לשגרה בצל מגבלות הקורונה.

החל מהשבוע הבא מספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל-500 בני אדם. הנוסעים יחויבו להזמין כרטיס נסיעה מראש עוד בטרם הגעתם לתחנה. ברכבת הדגישו כי "לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות בתחנה". נוסע אשר יאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ייאלץ להנפיק שובר חדש.

עוד הוסיפו ברכבת ישראל כי הנוסעים יידרשו לעטות מסכה, לשמור על ריחוק חברתי, להימנע מאכילה ושתייה בזמן הנסיעה ולא לנסוע במקרה שהם סובלים מתסמינים של הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההקלטה שחושפת: כך שיטתה לשכת אשכנזי באיזנקוט בפרשת מסמך הרפז

כיצד הפך הסושי ממנה יפנית עדינה – למאכל הלאומי בישראל?

נתניהו וגנץ ייפגשו הערב לדון בתוכנית טראמפ וסוגיית הסיפוח

נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה
נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

בנוסף, המאבטחים יבדקו חום באמצעות מצלמות תרמיות מתקדמות ויתשאלו את הנוסעים. בשל כך, הבהירו, "ייתכנו זמני המתנה ארוכים בכניסה לתחנות ולנוסעים מומלץ להקדים את זמן ההגעה".

בשלב זה, תנועת הרכבות עדיין לא תשוב לפעילות מלאה, כאשר רכבות הלילה לא יפעלו ולא יהיו עצירות בנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, בעקבות עבודות לחישמול המסילות, כמה תחנות ברחבי הארץ יישארו סגורות.

קו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב
קו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב | צילום: חדשות 13

כזכור, בעקבות העלייה במקרי ההדבקה בנגיף הקורונה, בשבוע שעבר החליט "קבינט הקורונה" להקפיא את ההקלות, ועל כן תנועת הרכבות לא התחדשה באותו שבוע כפי שנקבע רק כמה ימים לפני כן.

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, אמרה בתגובה להחלטת הקבינט כי "ההחלטה פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות".