הרכבת תשוב לפעילות בשני; עולם התרבות ייפתח מחר - עד 500 איש

קבינט הקורונה אישר להחזיר את הפעילות במסילות כפוף להגבלות • רהט, חלקים בדרום יפו וערערה הוכרזו אזורים מוגבלים • מחלוקת לגבי כמות הקהל באירועי תרבות • 288 נדבקים ביממה האחרונה

זמן צפייה: 09:41

קבינט הקורונה התכנס הערב (רביעי) נוכח העלייה בתחלואה. השרים קבעו כי רכבת ישראל תשוב לפעילות ביום שני הקרוב, כפוף להנחיות. במקביל, הכריזו על העיר רהט, היישוב ערערה ועל שכונות בדרום ביפו כאזורים מוגבלים בשל שיעור תחלואה גבוה. בד בבד, משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 288 חולי קורונה חדשים.

השרים דנו גם בפתיחת עולם התרבות, והחליטו שכבר מחר הענף ייפתח לקהל - אולם במגבלה של עד 250 איש. מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוכל לאשר, באם ייתבקש, אירועים בנוכחות של בין 250 ל-500 משתתפים.

הנסיעה ברכבת תתאפשר באמצעות הרשמה מראש, שתיפתח 48 שעות לפני הנסיעה, ותוגבל ב-500 איש בלבד לקו רכבת. הנוסעים יצטרכו לתקף את הכרטיסים בכניסה לתחנות, דבר שעלול לגרום לתורים ארוכים. כמו כן, תיאסר אכילה ושתייה בקרונות ותיאכף עטיית מסכות. חיילים לא יוכלו לנסוע ברכבות בימי ראשון וחמישי והם יצטרכו להתנייד בעזרת צה"ל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"מלחמה על הפרנסה שלנו": אלפים במחאת עולם התרבות בירושלים

אחרי שנסגרו בזמן המשבר: אולמות האירועים נערכים לפתיחה מחודשת

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: חדשות 13

כאמור, ההחלטה הצפויה להתקבל היא פתיחת כל מוסדות התרבות והאמנות בכפוף לכללי התו הסגול - החל משבוע הבא. זאת, אחרי שבועות של מחאות בנושא. כעת, נשאר לשרים לקבוע אם אירועי התרבות יתקיימו תחת מגבלה של 500 איש או של 250 צופים.

בנוגע ליישובים שהוגדרו אזורים אדומים, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בשיחת השרים: "יש ביקורת מצד גורמים רפואיים על הניראות, שיש התפרצות תחלואה והממשלה אינה מתערבת. צריך לטפל בזה".

מחאת תעשיית התרבות והאירועים בירושלים
מחאת תעשיית התרבות והאירועים בירושלים | צילום: ועד הפעולה של מחאת תעשיית התרבות והאירועים

בפתח הישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "יש עלייה תלולה למדי של תחלואה. אנחנו נדבר בישיבה הזו על האמצעים השונים של בלימת העלייה הזאת. אנחנו באים עכשיו, בני גנץ, השר טרופר ואנוכי, מפגישה עם נציגי המגזר העסקי שעוסק בתרבות, במופעים. אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות".

"יש לנו עלייה בתחלואה, צריך להוריד אותה, צריך להמשיך לפתוח את המשק", אמר. "אנחנו נדבר גם היום על דרך אחראית לעשות זאת גם בתחבורה, אבל אנחנו חייבים לטפל בעלייה הכללית וגם במוקדי התחלואה הספציפיים". גורמים במל״ל תומכים בפתיחת הרכבת בקרוב, שיקול מרכזי הוא העומס שרואים באוטובוסים. עיקר הדיון הוא על הצורך לייצר מצב של 100% מהנוסעים עם מסיכות וזה מצריך אכיפה בכל קרון.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

גנץ וכל שרי גוש כחול לבן יתמכו בפתיחת הרכבת בכפוף לכללים שייקבעו ע"י משרד הבריאות. לפני הדיון, נתניהו נפגש עם נציגי ענף התרבות והאירועים, בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישה אמר כי "אני רוצה מאוד לשמוע אתכם ואני רוצה מאוד לעזור לכם. אני יודע שיש מצוקה, אנחנו רוצים לטפל במצוקה".

בפגישה משתתפים שר האוצר, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"לית משרד האוצר, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, ר' אגף תקציבים באוצר, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי אומנויות הבמה בישראל, יו"ר ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים, מנכ"לית איגוד האמרגנים, נציגי הפקה, הגברה ותאורה וקייטרינג וגורמים נוספים.

בד בבד, שירות התעסוקה עדכן כי מאתמול התקבלו 3,513 דיווחים על חזרה לעבודה. במקביל, נרשמו 1,094 דורשי עבודה חדשים. מאז שהחלו ההקלות בסגר לשחרור המשק התקבלו בשירות התעסוקה 344,591 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד, נרשמו 120,756 דורשי עבודה חדשים.