"לא חזרתי לתפקד": החלימו מהקורונה - ועדיין סובלים מתסמינים

הם נדבקו בנגיף, אושפזו במצב קשה ואף היו מורדמים במשך ימים - אולם גם שבועות לאחר שכבר הבריאו, חולי הקורונה מספרים על כאבים שלא מרפים. "השרירים כואבים, אני עייף ולא הולך כמו שצריך"

זמן צפייה: 03:59

מגפת הקורונה: 15,487 ישראלים שחלו בנגיף הקורונה כבר החלימו ממנו, אולם אצל חלק לא מבוטל מהם - הנזק שנגרם ילווה אותם לאורך שנים. הסיבוכים שידועים עד כה לעולם המדע והרפואה ניכרים בדרך כלל בפגיעה בריאות, מערכות הלב וכלי הדם, ירידה תפקודית וקוגניטיבית לאחר אשפוז ממושך והתפתחות חרדה ודיכאון.

אל מול הממצאים, נמצא ד"ר דני קינג, סגן מנהל מחלקת קורונה במרכז הרפואי "מאיר" מקבוצת כללית, שמנסה לבדוק איך ומדוע לא כל המחלימים סובלים מאותם סיבוכים. באופן אירוני, קינג בעצמו נדבק בנגיף. "הייתי חולה לפחות שלושה שבועות בלי תסמינים נשימתיים ובלי חום - אבל מאוד חלש", סיפר. "זה למעשה השבית אותי ולא יכולתי לעבוד במחלקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההקלטה שחושפת: כך שיטתה לשכת אשכנזי באיזנקוט בפרשת מסמך הרפז

התרופה לדלקת פרקים – שיכולה להציל חולי קורונה במצב קשה

השר כץ: "הכלכלה במצב הקשה ביותר שהייתה; לא יהיה סגר נוסף"

ד''ר דני קינג, החלים מקורונה
ד''ר דני קינג, החלים מקורונה | צילום: חדשות 13

העובדה שהדוקטור בעצמו חווה את מה שהמטופלים שלו חוו עוזרת לו להבין אותם - בעיקר כאשר הם מתלוננים על עייפות. "יש לי קצת יותר השתתפות בגורל של האנשים האלה כשהם אומרים לי 'תשמע, אין לי כוח'. אני מאוד מבין מאיפה זה בא כי גם לי יש רגעים לפעמים באמצע היום שאני מרגיש מאוד מותש למרות שכבר עבר הרבה זמן".

מוקדם יותר השבוע נפגש קינג עם הרצל מגן, חולה קורונה שרק לפני כחודש עוד היה מאושפז בסכנת חיים בבית החולים מאיר. במשך שמונה ימים הוא היה מורדם ומונשם. "אני בסדר, מחלים", שיתף מגן על מצבו הבריאותי, "יש עוד קצת דברים שלא הסתדרו".

הרצל מגן, החלים מקורונה
הרצל מגן, החלים מקורונה | צילום: חדשות 13

הרצל בן ה-70 מנסה לחזור לשגרת חייו אבל מרגיש שלמרות שהנגיף לא בגופו, הקורונה לא ממש עזבה אותו. "מה שנשאר לי, סימנים מהקורונה, זה כאבי השרירים. קשה לי מאוד ללכת, אני גם לא הולך כמו שצריך. יש לי עייפות גדולה. אני הולך לישון מוקדם. עוד לא חזרתי לתפקוד מלא", סיפר.

אבל הרצל לא יישאר לבד. ד"ר דני קינג וצוותים רפואיים ממחלקות שונות בבית החולים ימשיכו להילחם על חייהם של המטופלים ולעזור להם להשתקם. "אני מודה לך על הטיפול שקיבלתי ממך", אמר הרצל לדני, "טיפול שהחזיר אותי לחיים".