השר כ"ץ: "הכלכלה במצב הקשה ביותר שהייתה; לא יהיה סגר נוסף"

שר האוצר, בריאיון ראשון מאז שהתמנה לתפקיד, מודה כי הכלכלה והחברה בארץ בשפל ומתחייב לא לסגור רוחבית שום ענף במשק. "אפשר לטפל נקודתית ע"י אכיפה ובידוד"

זמן צפייה: 07:40

שר האוצר ישראל כ"ץ, בריאיון ראשון מאז שמונה לתפקידו, מודה כי המצב הכלכלי בארץ הוא החמור ביותר בתולדות המדינה, ומתחייב שימנע סגירה כללית של המשק - גם אם מספר הנדבקים ימשיך לעלות. בפתח דבריו התייחס כ"ץ לעולם התרבות ואמר כי "הדבר הכי חשוב זה להחזיר את עולם התרבות לפעילות, ואני מניח שבימים הקרובים זה יקרה", והוסיף כי "לא סוגרים רוחבית כלום – אפשר לטפל נקודתית ע"י אכיפה ובידוד. לא נסגור רוחבית שום ענף במשק. אפילו אם יקרה כאן משהו שקרה בהתחלה, אין מקום לסגר כללי".

"אני נכנסתי לתפקידי כאשר מצב הכלכלה והחברה בישראל הם כנראה הגרועים בתולדות המדינה, או לפחות בעשרות השנים האחרונות", ציין. "עד סוף השנה אנחנו נגיע לגירעון עוד יותר גדול. כל ההחלטות שמתקבלות זה כדי להקל ולאפשר לעבור את התקופה".

שר האוצר התייחס גם לתוכנית האוצר להחזיר עובדים למשק: "שישה מיליארד מיועדים להחזיר עובדים לעבודה. המטרה שלי שבארבעת החודשים של המענקים יחזרו לפחות מאות אלפי עובדים לעבודה ועד סוף השנה המשק יחזור".

שר האוצר ישראל כ"ץ
שר האוצר ישראל כ"ץ | צילום: חדשות 13

על ראש הממשלה החליפי בני גנץ ועל האפשרות של פירוק הממשלה אמר כ"ץ כי "יש לו את הרקורד. הוא היה רמטכ"ל, עשה דברים. נוצר כאן הסכם שהוא הרע במיעוטו מבחינה פוליטית, כדי להביא את הטוב במירבו. אני חושב שאנחנו לא בדרך לבחירות רביעיות. התקציב לא יהיה גורם לפירוק ממשלה. כולם ממליצים באופן חד משמעי להעביר בספטמבר תקציב חד שנתי נוכח הנסיבות הקיימות".

עוד אמר שר האוצר כי התקציב "יהיה אחראי. אני לא רוצה להכריז הכרזות, אבל הכיוון הוא לא להחמיר עם הציבור בתקציב 2020 אלא, לאפשר לציבור להתאושש. הדבר העיקרי שאני רואה בו כשווה כסף וצמיחה זה אותן רפורמות מרחיקות לכת שאני עומד להביא, לטפל בנושאים שלא טופלו מעולם. לא נאפשר המשך מציאות שבה יש מונופולים שגורמים ליוקר המחייה במדינה. נעמיד תחרות מלאה וכללים מול המונופולים האלה".