הפיצוצים באיראן: גם ישראל החלה לחקור מי עומד מאחורי האירועים

לפחות 14 פיצוצים אירעו לאחרונה במדינה, אך אף ארגון אופוזיציה או שירות ביון זר לא הודו שיש להם יד בדבר. קיימת אפשרות סבירה לפיה תשתיות הגז הלקויות במדינה הן שהובילו למקרים המסתוריים

זמן צפייה: 05:09

בתקופה האחרונה הרעידו את איראן לפחות 14 פיצוצים מסתוריים, שאירעו בין היתר בשל דליפות גז ותקלות בצינורות. טהראן לא דיווחה מי אחראי לאותם פיצוצים, כך שכעת, בישראל מתכננים לחקור את המקרים הללו ולנסות להבין מי עומד מאחורי התקריות - בהן הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתאנז.

מכל הבירורים שנעשו עד עתה, לא שירות ביון אמריקני ולא שירות ביון בריטי הם שאחראים לפיצוצים. ניתן היה להניח כי ייתכן שלגוף אופוזיציוני כלשהו באיראן יש יד בדבר, אולם בשל העובדה שאף גוף כזה לא קיבל על עצמו אחריות - כנראה שגם האופוזיציה לא גרמה לכך. אם כן, קיימת אפשרות סבירה לפיה תשתיות הגז הלקויות במדינה הן שהובילו לפיצוצים המסתוריים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברגע האחרון: קשיים במינויו של פרופ' ברבש לפרויקטור הקורונה

אשתו של כ"ץ מאיימת לתבוע את זוהר: "דבריך מהווים לשון הרע"

הממשלה תגביל פעילות המסעדות: תאשר הצו תוך עקיפת ועדת הקורונה

פיצוץ בתחנת כח באיראן
פיצוץ בתחנת כח באיראן | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום ראשון דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית על פיצוץ שנשמע בתחנת כוח במחוז אספהאן, הנמצא דרומית לטהראן. ככל הנראה, בלאי בשנאי הוא שהוביל לפיצוץ. כמה ימים לפני כן פרצה שריפה במספנה בנמל בושהר שבדרום מערב המדינה. רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה מפי בכיר איראני כי השריפה נגרמה כתוצאה משימוש בחומרים דליקים, בליווי משבי רוח חזקים באזור.

כאמור, בחודש האחרון פגעו באיראן שישה פיצוצים - אחד מהם, שאף יוחס בתקשורת הזרה למתקפת סייבר ישראלית, פגע במתקן בנתאנז ושיבש את תוכנית הגרעין האיראנית. על פי חלק מהדיווחים, הפיצוץ הזה עיכב את תוכנית הגרעין של איראן בשנתיים לפחות.

ספינה שנשרפה בנמל בושאר באיראן | צילום: חדשות 13