ברגע האחרון: קשיים במינויו של פרופ' ברבש לפרויקטור הקורונה

מי שכיהן כמנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים איכילוב היה אמור להתמנות לתפקיד כבר הערב. אולם, בשל אי הסכמות באשר לסמכויותיו - המינוי מתעכב. במשק חוששים שברבש ידחוף לסגר כללי

זמן צפייה: 04:26

פרופסור גבי ברבש היה אמור להתמנות הערב (שלישי) לתפקיד פרויקטור הקורונה - המנהל המיוחד שירכז את המאבק במגפה, אולם עקב מחלוקת באשר לסמכויותו, טרם ברור אם ברבש אכן ייכנס לתפקיד זה. בשל כך, מסיבת עיתונאים מיוחדת שתוכננה להערב, בה היו אמורים ראש הממשלה ושר הבריאות להכריז על המינוי - נדחתה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מחצות אובחנו 1,203 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ובכך מספר הנדבקים הפעילים עלה ל-30,488 בני אדם. 256 במצב קשה, בהם 77 מונשמים. עד כה מתו מהמחלה 424 בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יו"ר ההסתדרות: אם לא ייפתר משבר העו"סיות – נשבית את המשק

אדלשטיין: "התנהלות הדיונים בוועדת הקורונה – תביא אותנו לסגר"

מאסר עולם למחבל שדקר למוות את ארי פולד בצומת גוש עציון

פרופסור גבי ברבש
פרופסור גבי ברבש | צילום: צילום מסך

המחלוקת היא, כאמור, על הסמכויות אותן עתיד לקבל ברבש אם יתמנה לתפקיד הפרויקטור. בלשכת ראש הממשלה, לשכת שר הבריאות ובלשכתו של מנכ"ל משרד הבריאות, לא הגיעו להסכמה אילו הרשאות יינתנו לברבש, שכיהן בעברו כמנכ"ל משרד הבריאות וכן כמנהל בית החולים איכילוב. זאת, משום שגם יולי אדלשטיין וגם פרופסור חזי לוי מנהלים את המשבר במקביל.

בינתיים, במשק חוששים ממינויו של ברבש, זאת משום שהפרופסור ידוע בתור מדיניותו המחמירה ותמיכתו בהגבלות וידחוף לסגר כללי. רק בסוף השבוע התראיין לתוכנית של ניסים משעל ברדיו 103FM, ואמר כי אם המצב יימשך כך - יידרש סגר ממושך כבר בחודש הקרוב. זאת, בין היתר, בגלל חוסר היכולת של המערכת להבחין בין שפעת רגילה לבין הידבקות בקורונה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים
שר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

כזכור, בשנת 2009, כשפרצה שפעת החזירים, ברבש כתב מאמר ל-ynet, שם - בהתבסס על מחקרים שציטט, טען כי שיעור ההדבקה הצפוי בישראל הוא בין 25% ל-40%. בזמנו, ברבש הזהיר כי בישראל עלולים למות מהגפה כ-4,000 בני אדם. בסופו של דבר, 900 בני אדם מתו משפעת החזירים בישראל.

ולמרות החשש מההחלטות של ברבש, בשבועות האחרונים הוא טען כי אפשר להימנע מסגר בתנאים מסוימים, כך שכעת יש להמתין ולראות כיצד תיערך הממשלה על מנת שישראל לא תיכנס לסגר כבר בחורף הקרוב, והאם הצעדים שננקטו לפני כשבועיים - כמו סגירת האולמות - אכן סייעו לצמצום התחלואה.