אדלשטיין: "התנהלות הדיונים בוועדת הקורונה - תביא אותנו לסגר"

שר הבריאות הגיע לסיור בביה"ח רמב"ם והתייחס לסוגיית המסעדות: "הדרישות הילדותיות להביא נתונים כמה נדבקו במסעדה וחדר כושר - באות מאנשים שאין להם מושג ירוק מהי חקירה אפידמיולוגית"

זמן צפייה: 02:25

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע היום (שלישי) לסיור בבית החולים רמב"ם, ושם התייחס לדיונים שנערכו היום בוועדת הקורונה. אדלשטיין העביר ביקורת על החלטת הוועדה לדחות את צו הממשלה בעניין סגירת המסעדות, ואמר כי "אני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול. הבלבול לא נובע מהחלטות משרד הבריאות, הוא נובע מהרבה אי דיוק בדיווחים, וממאבקים שמתפתחים בממשלה ובכנסת. ההתנהלות למשל בידונים בוועדת הקורונה - תביא אותנו בעל כורחנו לסגר במדינה".

"הדרישה של משרד הבריאות היתה סגירת המסעדות", המשיך. "הדרישות הילדותיות להביא נתונים מדוייקים של כמה נדבקו במסעדה וחדר כושר - באות מפי אנשים שאין להם מושג ירוק מהי חקירה אפידימיולוגית. אנחנו מבססים את ההחלטות שלנו על נתונים בין-לאומיים, התייעצות עם גורמים, אני מאוד מצטער שכל פעם מתפתח שיח פופוליסטי סביב הנושאים האלה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

חרף החלטת הממשלה: ועדת הקורונה אישרה – המסעדות יישארו פתוחות

אדלשטיין: "כל דחייה ביישום ההנחיות מרחיקה אותנו מהיעד"

אדלשטיין: "אם ארגז הכלים המלא לא יעמוד לרשותנו – נגיע לסגר"

יולי אדלשטיין בסיור בבית החולים רמב''ם
יולי אדלשטיין בסיור בבית החולים רמב''ם | צילום: דוברות רמב''ם

אדלשטיין ציין גם כי "אני לצערי לא יודע ממה נובעת האופטימיות של כמה אנשים שמדברים על האטה בקצב העלייה של הנדבקים והחולים הקשים. המספרים עדיין מאוד גבוהים, אנחנו מתקשים מאוד להעביר אפילו מגבלות מינימליות במשק, כל פעם מתפתחים מאבקים".

ליבי עם אנשי העסקים, עם כל הנפגעים. הם חייבים לקבל סיוע משמעותי ביותר מין המדינה - אבל אם אנחנו באמת רוצים איזשהי סיבה לאופטימיות אמיתית אנחנו כולנו צריכים להתגייס להורדת אחוזי ההדבקה, בכך נעזור גם לצוותים בבתי חולים וגם לצוותים בקהילה לטפל בפחות חולים ובסופו של דבר נוכל להגיע למספרים שעליהם נוכל להשתלט באמצעות החקירות האפידמיולוגיות שלנו ובעזרת השם נלמד לחיות בשגרת קורונה בצורה ראויה".

יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון
יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון | צילום: ערוץ הכנסת

כאמור, ועדת הקורונה דחתה הבוקר את צו הממשלה שמגביל את פעילות המסעדות למשלוחים וטייק-אווי בלבד, והחליטה למעשה כי הן יוכלו לפעול לפי המתווה הקודם שאישרה הממשלה שמורה על עד 20 אנשים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ. ההחלטה התקבלה ברוב של שבעה מצביעים מול שלושה מתנגדים - וחברי כחול לבן לא נכחו בה.

המשמעות של דחיית הצו היא שגם המלונות יאלצו לשוב לפעול במגבלות זהות למסעדות - ולא יקבלו את ההקלה של עד 35% מתכולת המקום. ועדת הקורונה תתכנס בקרוב בשנית על מנת להחריג את חדרי האוכל במלונות ולאפשר להם לקבל את ההקלה.