מאסר עולם למחבל שדקר למוות את ארי פולד בצומת גוש עציון

בית המשפט הצבאי בעופר גזר את עונשו של הנער, שהורשע בגרימת מוות בכוונה של תושב אפרת בשנת 2018. משפחתו של פולד: "רק מאסר עולם זה עונש ראוי למעשה כל כך נתעב"

זמן צפייה: 02:40

בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום (שלישי) מאסר עולם ופיצוי למשפחה על המחבל שדקר למוות את תושב אפרת ארי פולד בצומת גוש עציון בשנת 2018. בינואר השנה הנער, שהיה בן 16 וחצי בלבד בעת המעשה, הואשם בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח, ובשלושה סעיפי ניסיון גרימת מוות. האירוע כולו צולם במצלמות האבטחה במקום.

אלמנתו של ארי, מרים פולד, אמרה בפתח הדיון כי "הגיבור שלנו זה ארי. הוא למד להגן על ארץ ישראל, על עם ישראל, ברשתות החברתיות, במילואים, בהסברה ואנחנו מצפים שבית המשפט יגן עליו כמו שהוא הגן על ארץ ישראל. רק מאסר עולם זה עונש ראוי למעשה כל כך נתעב". אמו של ארי הוסיפה כי "בתור אמא, אין ניחומים. בתור אזרחית ישראלית, יש צדק וזה מה שאנחנו מצפים. לצדק".

לכתבות נוספות בנושא >> 

המחבל שדקר למוות את ארי פולד בצומת גוש עציון הורשע ברצח

שגריר ארה"ב: "תשלום למשפחת רוצח ארי פולד – בלתי מקובל"

ארי פולד, שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון
ארי פולד, שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון | צילום: תיעוד ממלצמות האבטחה

אחיו של ארי, איתן פולד ציין כי "בעולם מתוקן היה נגזר על האיש הזה גזר דין מוות. המינימום של המיניממום זה שהוא לא יראה אור יום. האיש שהרס משפחה צריך לשבת מאחורי סורג ובריח עד יומו האחרון".

"המציאות שבה כספים עוברים שנה שנה חודש חודש למחבלים נתעבים ומועברים למשפחות שלהם זו מציאות לא מקובלת", המשיך. "שר הביטחון והממשלה הזו צריכה לשים לזה סוף".

בסוף הדיון מסרה אלמנתו של פולד: "גזר דין של מאסר של מחבל שהוא חתיכת זבל שישאר בכלא, זה עונש ראוי למעשה הנתעב פה. הרגשתי שהשופטים שמעו לנו והם למדו להכיר את ארי האדם שהוא היה".

כזכור, ארי פולד, תושב ההתנחלות אפרת כבן 40, נרצח בחודש ספטמבר בשנת 2018 בפיגוע בצומת גוש עציון. מותו נקבע בבית החולים שערי צדק בירושלים, לשם הובהל לאחר שנדקר. המחבל הגיע לקניון "מרכז ערים" הסמוך לצומת, התנפל על פולד והחל לדקור אותו. בניסיון לעצור אותו הוא נורה ונפגע. המחבל לא השתייך לאחד מארגוני הטרור הפלסטיניים, ופעל לבדו.