3 חודשים אחרי הירי באיאד אל-חלאק בירושלים: מח"ש ערכה שחזור

השוטר שירה למוות בצעיר הפלסטיני בעל צרכים מיוחדים בתחילת חודש יוני, לאחר שחשד כי הוא מחבל, הגיע לעיר העתיקה ושחזר בפני המחלקה לחקירות שוטרים את האירוע

זמן צפייה: 00:11

המחלקה לחקירות שוטרים ערכה הערב (רביעי) שחזור עם השוטר של האירוע שבו ירה למוות לפני באיאד אל-חלאק, הפלסטיני בעל צרכים מיוחדים, בעיר העתיקה בירושלים לפני כשלושה חודשים.

בחודש שעבר נפגשו נציגי המחלקה לחקירות שוטרים עם הוריו של אל-חלאק. בפגישה משפחתו של הצעיר עודכנה בהתקדמות החקירה, ובתומה נמסר מטעם צוות החקירה כי מצלמות האבטחה שהיו בחדר האשפה שבו בוצע הירי לא היו מחוברות בזמן הרלוונטי ולא תיעדו את הירי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שי אוחיון נרצח בפיגוע בפ"ת: "לא היה מסוגל לעשות רע לאיש"

מאות מפגינים מול בית הסייעות מחולון: "יכול לקרות ליקיריכם"

"לא יודעים מי הדביק את מי": בני הזוג שמתו מקורונה בתוך חודש

איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה
איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה

עוד נמסר מטעם המחלקה כי במסגרת פעולות החקירה אותרו עדי ראייה ישירים ונגבו גרסאותיהם. כמו כן, נחקרו כל השוטרים שהיו מעורבים ולקחו חלק באירוע, והחקירה נמצאת בשלבים מתקדמים. כל מצלמות האבטחה שהיו באזור נתפסו ונבדקו על ידי חוקרי מח"ש אך כאמור, הירי לא תועד בהן.

כאמור, איאד אלחלאק, אוטיסט בן 32 ממזרח ירושלים, נורה למוות בתחילת חודש יוני על ידי לוחמי משמר הגבול. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות את איאד יוצא כמדי בוקר מביתו שבשכונת ואדי אל-ג'וז, משליך את האשפה וממשיך בדרכו למוסד החינוכי שבו למד. דבר לא העיד על כוונות תוקפניות או מצב רוח נסער.

שחזור הירי באיאד אל-חלאק בעיר העתיקה
שחזור הירי באיאד אל-חלאק בעיר העתיקה | צילום: חדשות 13

"הבן שלי פושע? הבן שלי פחד מסכין", טענה אימו. השוטרים טענו כי חשו סכנה וחשבו שאיאד הוא מחבל, אולם עדותה של ורדה, מטפלת במוסד החינוכי שבו לומד איאד, מבהירה כי השוטרים לא היו נתונים בשום שלב בסכנת חיים: "הוא נפל על האדמה, וכל מה שהיה בידיו זה הכפפות והמסכה. צעקתי לעבר החיילים, 'הוא נכה, חכה רגע, קח את תעודת הזהות שלו', ופתאום הוא ירה בו שלושה כדורים מול עיניי. אמרתי 'לא לירות בו', הם לא שמעו אותי, לא רצו לשמוע אותי".