שי אוחיון נרצח בפיגוע בפ"ת: "לא היה מסוגל לעשות רע לאיש"

חברו של אוחיון סיפר עליו לחדשות 13: "הוא היה קדוש בחייו ובמותו". נתניהו: "נפעל להריסת בית המחבל ולעונש החמור ביותר" • האזינו לקריאה למד"א: "יש דקור באמצע הכביש - הוא מאבד הכרה"

זמן צפייה: 07:43

שי אוחיון, תושב פתח תקווה ואב לארבעה בן 39, הוא הישראלי שנרצח היום (רביעי) בפיגוע הדקירה בצומת סגולה שבעיר, והאזרח הראשון שנרצח בפיגוע מזה שנה. חברו הטוב, דוד יוסף מוגרבי, סיפר לחדשות 13 כי "המשפחה מסרבת להאמין - לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהוא היה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים".

"הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קדוש בחייו וקדוש גם עכשיו", הוסיף מוגרבי. "הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי. בהמשך, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר, בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל סערת אומן: ממשלת אוקראינה אסרה כניסת אזרחים זרים לשטחה

1,200 תיירים בשבוע וחופש תנועה מלא: מתווה עדכני לטיסות ליוון

טיולים עם לינה, בלי מסכות בבגרויות: פרטים חדשים על שנה"ל

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2020826652' autoplay='0' credit='' desc='הקריאה למד״א מהפיגוע' kid='' duration='597'']

בהקלטת הקריאה למד"א מזירת האירוע שהגיעה לידי חדשות 13, נשמע האדם שהיה במקום אומר כי "יש דקור באמצע הכביש סמוך לצומת סגולה - הוא מאבד הכרה. המחבל נתפס".

המחבל, ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת מאזור שכם, הוא פועל בניין בעל אישור שהייה בישראל. כעת המשטרה בוחנת אם מדובר בפיגוע יחידני ואת מצבו הנפשי, שכן למחבל יש משפחה וילדים, לאחר האירוע דיבר באופן ברור וגם לא נמלט בריצה, אלא בהליכה איטית.

בתגובה לאירוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק לבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לאוחיון, ואמר כי "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח. אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו".

זירת הפיגוע בצומת סגולה בפתח תקווה
זירת הפיגוע בצומת סגולה בפתח תקווה | צילום: דוברות המשטרה

אוראל תורתי, עד ראייה שנכח במקום סיפר: "נסעתי באוטו ופתאום ראיתי סכין, כמו סכין קצבים. ראיתי מלא מלא דם. עצרנו מהר את המכוניות, פתאום ראינו את הדוקר עם הסכין אז אנשים רצו למכוניות וניסו לפגוע בו".

זירת הפיגוע בצומת סגולה בפתח תקווה
זירת הפיגוע בצומת סגולה בפתח תקווה | צילום: דוברות המשטרה

קובי פוקס, שנכח גם הוא במקום רגעים ספורים אחרי הדקירה, שחזר: "הגעתי מכיוון צומת סגולה באוטובוס, הייתי לבד עם הנהג. ראיתי אדם שרודפים אחריו, ותוך כדי צעקו 'משטרה' ו'מחבל'. עצרו אותו, האוטובוס המשיך בנסיעה ואז אחרי הצומת ראיתי אדם שכולו דם בצד הדרך. ירדתי אליו, ניסיתי לעזור, דיברתי איתו הוא אמר לי 'אני דקור'. לאחר מכן הגיעו שירותי ההצלה וטיפלו באירוע".