מאות מפגינים מול בית הסייעות מחולון: "יכול לקרות ליקיריכם"

המוחים חסמו כבישים סמוך לביתן של שתיים מהסייעות מהפעוטון בעיר, והביעו התנגדות לשחרורן למעצר בית • השר שמולי הודיע: עד ספטמבר 2021 - יחס מטפלת-תינוקות ירד ל-5:1

הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות
הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות | צילום: אדיר טלמור

מאות מפגינים מחו הערב (רביעי) מול ביתן של שתיים מהסייעות מהפעוטון בחולון, שבו על פי החשד הן התעללו בפעוטות. המפגינים הביעו התנגדות לשחרור הסייעות למעצר בית, וקראו: "זה יכול לקרות ליקיריכם".

בתוך כך, משרד העבודה והרווחה פירסם את עיקרי תקנות חוק הפיקוח לגיל הרך, לפיהם, בתוך שנה, עד ספטמבר 2021 יחס מטפלת-תינוקות יירד ל-5:1 ומספר התינוקות יוגבל ל-20 בקבוצה. כמו כן, המטפלות יחויבו לעבור הכשרה והדרכה בתחום החינוך לגיל הרך והתמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה, קורסי עזרה ראשונה והשתלמויות חינוכיות תקופתיות. תיערך בדיקת מסוכנות בנוסף לבדיקת הרישום הפלילי לכל מטפלת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שי אוחיון נרצח בפיגוע בפ"ת: "לא היה מסוגל לעשות רע לאיש"

מי תגן עליכם יותר – מסכה ב-20 אגורות או בחמישה שקלים?

צומצמה האפשרות להעמיד לדין מפגינים; לוין: ניסיון להפלת רה"מ

הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות
הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות | צילום: אדיר טלמור

עוד פורסם כי על המעונות להציג למשרד ולהורים תוכנית חינוכית התפתחותית שנתית לקידום התפתחות הילד בסיוע מדריך חינוכי מקצועי. ההורים יוכלו להקים ועד הורים רשמי אשר יפעל בשיתוף פעולה עם הנהלת המעון.

מטעמו של שר העבודה והרווחה, איציק שמולי נמסר כי "ההגנה על שלומם ועל רווחתם של חסרי הישע היא עבורי משימת חיים. כפי שהתחייבתי, אני מפרסם היום לאחר מאמץ עקבי ונחוש את התקנות שבכוחן לחולל מפנה היסטורי בתחום הגיל הרך: במקום ההפקרות שהתחוללה כאן בשנים האחרונות - הסדרה ברורה עם תקינה טובה יותר, חובת הכשרה ופיקוח הדוק".