בדרום השפלה יתקיימו לימודים; בלכיש ובמרכז הנגב יחזרו לעבודה

בעוטף עזה, מערב לכיש ומרכז ומערב הנגב שוב לא יתקיימו היום פעילויות חינוכיות - על אף הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי

זמן צפייה: 01:58

החיסול ומתקפת הרקטות: פיקוד העורף הודיע אמש (רביעי) כי היום לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה, לכיש (אשדוד, קריית גת והאזור), מערב לכיש (אשקלון והאזור), מערב הנגב (נתיבות אופקים) ומרכז הנגב (באר שבע והאזור). נוסף על כך, באזורים אלה אין לקיים התכנסויות של 100 איש ומטה בלבד, וגם אירוע כזה, רק במקום סגור. מנגד, בדרום השפלה (גדרה, יבנה והאזור) הוסרו כל המגבלות.

בעוטף עזה, מערב לכיש ומערב הנגב לא תהיה יציאה לעבודה (למעט סקטור חיוני), ובלכיש ובמרכז הנגב יוכלו התושבים לחזור לעבודה, אם יש בה מרחב מוגן במרחק תקין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כ-360 שיגורים לדרום מאז אתמול – צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

באסה סבבה: כשנטע ברזילי הפתיעה זוג שהתחתן בדרום ברקע ההסלמה

פגיעת רקטה בחצר מפעל בשדרות; הירי מהרצועה נמשך

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל
Whatsapp Image 2019 11 13 At 0
הנחיות פיקוד העורף

הערכה בצה"ל: הסבב יימשך עוד כמה ימים

בצה"ל מעריכים הערב כי הלחימה תימשך עוד כמה ימים. זאת, משום שהג'יהאד האסלאמי נחוש לגבות מחיר מישראל בעקבות חיסול בכיר הארגון בהאא אבו אל-עטא. עד כה מונה הג'יהאד כ-20 הרוגים מבין פעיליו. כמו כן, נהרגו ארבעה אזרחים בלתי מעורבים.

על פי הדיווחים, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחלה הגיע לקהיר. זאת, בעקבות מאמצים אינטנסטיביים של מצרים והאו"ם להשבת הרגיעה באזור. דובר הג'יהאד מסעב אל-ברים אמר בהצהרה לתקשורת הפלסטינית: "השעות הקרובות הולכות להיות מכריעות בכל הקשור להתפתחויות בשטח. ההתפתחויות עשויות להביא להשיג מדיני ממשי".

בסבב הלחימה הנוכחי צה"ל מנהל את המערכה מול הג'יהאד האסלאמי בעזה, ולא פועל כלל נגד חמאס. על פי ידיעות שהגיעו לישראל, חמאס איננו מעוניין לקחת חלק במערכה. עד כה, מאז תחילת סבב הלחימה, ירו פעילי כ-200 טילים בכל יום. על פי הערכות, היעדרו של בכיר הארגון משפיע בצורה משמעותית על הג'יהאד והם ינסו, כאמור, לנקום את מותו באמצעות תקיפות כמו מטח ארוך טווח בשעות יציאה ללימודים, תקיפה של יישוב בעוטף או פיגוע נ"ט על הגדר.

נפילות בשטח ישראל
נפילות בשטח ישראל | צילום: מד''א, דוברות המשטרה

חמישה גלי תקיפה נגד מטרות הג'יהאד ויותר מעשרה "צעדי מנע" נגד חוליות שיגור

מאז החיסול של בהאא אבו אל-עטא יצא צה"ל לחמישה גלי תקיפות נגד מטרות הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הגל הראשון, שהחל אתמול ב-12:30, כלל מתחם צבאי בבית לאהיה ומחסן אמל"ח ואתר ייצור נשק בחאן יונס.

הגל השני, שהחל שעתיים מאוחר יותר ב-14:25, כלל מתחמים צבאיים בדיר אל באלח ובמרכז הרצועה, ופירים לוגיסטיים בבית חנון ובמרכז הרצועה. הגל השלישי, שהחל כשעה וחצי לאחר מכן ב-15:50, כלל מנהרות התקפיות ברפיח ובבית חנון ושלושה מוקדים בחאן יונס: חמ"ל של הארגון, עמדת תצפית ואתר ייצור אמל"ח.

גל התקיפות הרביעי, שהחל חצי שעה לאחר חצות, כלל עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות, עמדת שיגור עילית, תשתית טרור תת-קרקעית וחמ"לים צבאיים של הג'יהאד האסלאמי. בגל החמישי, שהחל ב-7:30 בבוקר, הותקפו אתר לייצור רקטות וחומרי גלם לייצור רקטות ארוכות טווח, מפקדת חטיבת חאן יונס, מחסן אמל"ח, מתחם אימונים ימי וכלי שיט של הכוח הימי. בשעה 20:00 יצא צה"ל לגל תקיפות נוסף, שטרם ידוע מה הוא כלל.