55 שנה אחרי שקיבלו כנפיים: שני הנכדים הפכו לטייסים בעצמם

לפני חמישה עשורים סיימו עמיחי שמואלי ויעקב יריב את קורס הטיס. אתמול נכדיהם, שניים מנווטי הקרב החדשים, סיימו אותו גם הם. "דורשים מהם יותר ממה שדרשו מאיתנו"

זמן צפייה: 10:02

אתמול על רחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר שבחצרים הניפו כובע בוגרי קורס טיס ה-180, נ' וי', ומתברר שיש משהו בגנים של השניים - הסבים של נווטי הקרב החדשים סיימו לפני 55 שנה יחדיו קורס טיס. הסבים לחמו מטוס אל מטוס במלחמות ישראל.

את שמות הסבים כבר מותר לומר: תת-אלוף במילואים עמיחי שמואלי וסגן-אלוף במילואים יעקב יריב או אם תרצו, שומי וקוביק. שתי משפחות חיל האוויר האלה דקרו נקודת ציון נוספת במפגש איחוד שבוע לפני סיום הקורס. יש לציין כי בצד של סגן נ' יש גם דור אמצע עם כנפי טיסה על החזה, אבא ש', סגן-אלוף במילואים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: קושנר ייעץ לנתניהו לא למהר לקדם את נושא הסיפוח

גנץ: "השאלה אינה אם אהיה רה"מ – אלא איך תיראה המדינה שבמשבר"

חרף סגר מהארוכים בעולם: מספר הנדבקים בקורונה בפרו ממשיך לזנק

סגן נ' וסגן י', מסיימי קורס טיס 180
סגן נ' וסגן י', מסיימי קורס טיס 180 | צילום: חדשות 13

"מבחינה אנושית חיל האוויר נשאר אותו הדבר - מה שהשתנה זו הטכנולוגיה", הסביר עמיחי שמואלי. "אם סבא בששת הימים ניווט עם מפה, שעון ומצפן במטוס, היום אני עושה את זה עם הרבה יותר כלים טכנולוגיים מתוחכמים", הוסיפה סגן נ'. "אני חושב שאם אני הייתי צריך לסיים את הקורס שלהם - לא הייתי מסיים כנראה. דורשים מהם הרבה יותר דברים ממה שדרשו מאיתנו. גם כאדם הם נחשפים היום לדילמות מוסריות הרבה יותר מורכבות", קבע אבא ש'.

סגן נ' היא כמובן לא האישה הראשונה שמסיימת את קורס הטיס, אבל שיעור הנשים בכל שנה רחוק מלהיות שוויוני. "אני חושבת שזה טמון בזה שלא מגיעות הרבה נשים לקורס. בסוף, את הקורס שלנו התחילו 16 בנות וסיימנו שלוש, והתחילו סביב 300 גברים ומסיימים 37", אמרה סגן נ'. "זה צריך להיות מובן מאליו שיש נשים בקורס ושיש הרבה נשים בקורס, לפחות כמו האחוז שלהן באוכלוסייה, וכרגע זה לא קורה".