דיווח: קושנר ייעץ לנתניהו לא למהר לקדם את נושא הסיפוח

אתר החדשות הבין-ערבי "דאר אל-חיאה" דיווח מפי דיפלומט אמריקני כי יועצו של טראמפ המליץ לרה"מ לא להתקדם כעת בסוגיית החלת הריבונות. זאת, לפי הפרסום, בשל חשש מפגיעה ביחסים עם מדינות ערב

זמן צפייה: 02:22

אתר החדשות הבין-ערבי "דאר אל-חיאה" דיווח היום (שישי) מפי דיפלומט אמריקני כי יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ייעץ לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא ימהר לקדם כעת את סוגיית הסיפוח.

לדברי הדיפלומט, כך פורסם, פנייתו של קושנר נובעת מחשש כי מהלך החלת הריבונות ישפיע לרעה על צעדי הנורמליזציה בין מדינות ערב לישראל.

בתוך כך, שליח ארצות הברית אבי ברקוביץ' נחת בצהריים בישראל. אתמול פורסם כי הוא ידון בהחלת הריבונות עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי.

עוד בחדשות 13:

שליח ארה"ב יגיע לישראל לדון בסיפוח עם נתניהו, גנץ ואשכנזי

ראש המוסד ביקר בירדן והעביר למלך מסר מנתניהו בעניין הסיפוח

יועצת של טראמפ: "ימסור בקרוב הצהרה גדולה בנושא הסיפוח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה''ב ג'ארד קושנר
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה''ב ג'ארד קושנר | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

במקביל, חמאס פרסם הערב הודעה לפיה הלשכה המדינית של הארגון בשטחים הפלסטינים ובחו"ל, בראשותו של אסמאעיל הניה, התכנסה בסוף השבוע שעבר כדי לדון, בין היתר, בתוכנית הסיפוח. בהודעה הודגש כי חמאס רואה בתוכנית "תוקפנות חדשה נגד העם הפלסטיני". ארגון הטרור אף קרא לכל הפלסטינים להשתתף בהתנגדות ועימות כולל נגד ישראל. כמו כן, הודגש כי "חמאס ישקיע את כל המאמצים האפשריים על מנת להיאבק בתוכנית ויפעל להכשיל אותה".

אמש מסר בכיר בממשל האמריקני כי הדיונים בבית הלבן בנושא הסיפוח הסתיימו ללא החלטות בשלב זה, כאשר נשיא ארצות הברית עדיין לא הכריע בנושא. זאת, על רקע אמירתה של יועצת הנשיא האמריקני, לפיה טראמפ יעניק בקרוב הצהרה בנושא הסיפוח. "מתנהלות שיחות, לנשיא תהיה הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואשאיר לו את זה למסור לכם הצהרה גדולה בנושא", אמרה.

"אם מסתכלים על מה שמדווח לעומת המציאות בישראל, הישראלים מרגישים שהשיחות הללו (בנושא הסיפוח) לא יכלו אפילו להתנהל אלמלא שלוש השנים של טראמפ, כחבר הטוב ביותר של ישראל ונתניהו לעולם", אמרה קונוויי. "זה אומר לקיים את ההבטחה של שמונה נשיאים, כולל טראמפ, רפובליקנים ודמוקרטים, שהבטיחו להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בה כבירה. הוא גם הכיר ברמת הגולן, וניסה להביא שלום למזרח התיכון בדרכים רבות".

התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית
התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית | צילום: רויטרס

על ההשלכות האפשריות של החלת החוק הישראלי בשטחי הגדה המערבית, אמרה קונוויי: "הוא מודאג לגבי העובדה שיש שם אלפי שנים של סכסוך. הרבה אמרו שיהיו מהומות ורצח כשהוא העביר את השגרירות, זה לא קרה. תמיד יש טקטיקות הפחדה, ואז זה לא קורה תודה לאל. הנשיא רוצה להיות סוכן של שלום במזרח התיכון".