גנץ: "השאלה אינה אם אהיה רה"מ - אלא איך תיראה המדינה שבמשבר"

שר הביטחון אמר בישיבת סיעה כי "צריך להפריד בין שיקולים פוליטיים לבין טובת המדינה - אנחנו פה עבור החברה שנמצאת בעיצומו של משבר". עוד הצהיר: "נקדם מתווה תקציב מורחב כדי לאפשר יציבות"

זמן צפייה: 00:54

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שישי) בישיבת סיעתו לסוגיית הרוטציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "צריך להפריד בין שיקולים פוליטיים לבין טובת המדינה - השאלה היא לא אם אהיה ראש ממשלה בתום הרוטציה, אלא איך תראה המדינה והחברה הישראלית שהיא בעיצומה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי ומה נכון בשבילה. זה הדבר היחיד שעבורו אנחנו כאן, בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה".

כמו כן, גנץ התייחס למהלך החלת הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח. לדבריו, "התהליך מורכב והיסטורי וישפיע על מדינת ישראל בעשורים הבאים. מה שעומד לנגד עיניי הוא לאפשר קיומו תהליך מדיני אמיתי החותר לחיים בשלום עם שכנינו הפלסטינים שנעדר זה שנים רבות. זאת נעשה תוך השענות על מתווה טראמפ תוך בחינת צעדים הדדיים גם לצד הפלסטיני ותוך עקרון מנחה לפיו מדינת ישראל הייתה ותישאר יהודית, דמוקרטית ובטוחה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי הביקורת: נדחה הדיון בוועדת הכספים על ההטבות לראש הממשלה

אונס בת ה-10 בחיפה: הותר לפרסום שמו של הנאשם במעשה

פוקס ויתרה על מענק המדינה בצל הסערה: "הדיבידנד – רווחי 2019"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

ראש הממשלה החליפי הוסיף כי "מדינת ישראל חייבת להיאבק בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות והחברתיות ולגייס את כל מה שצריך כדי לעשות זאת: נתמוך ונקדם אישור מתווה תקציב מורחב כדי לאפשר למדינה יציבות להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים שהקורונה מביאה ועוד תביא עימה".

"התקציב לחמישה רבעונים הוא לא שיקול פוליטי אלא נועד בעיקר לאפשר המשך תמיכה במערכת הבריאות במאבק להצלת חיי אדם ולעודד צמיחה של המשק כולו, תוך סיוע לכלל העסקים העצמאים, המובטלים וכלל אזרחי מדינת ישראל", המשיך גנץ.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, גנץ ונתניהו מקשיחים את עמדותיהם בכל הקשור לאורכו של תקציב המדינה, כאשר ראש הממשלה טוען כי התקציב צריך להיות חד שנתי, מפני שזו עמדת אנשי המקצוע. בעוד שלדברי ראש הממשלה החליפי, התקציב צריך להיות דו שנתי, שכן כך נחתם בהסכם הקואליציוני.

אתמול גנץ נאם בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים והתייחס לאיום על ישראל מצד חמאס ואיראן. לדבריו, "לראשי החמאס, אני מציע לזכור שהם יהיו הראשונים לשלם על כל תוקפנות. צה"ל הוא הצבא החזק באזור, והמחיר על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל יהיה כואב ועוצמתי. לא נאפשר לאיים על גבולות ישראל, ונדאג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, שיפר את היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".

כמו כן, נתניהו הוסיף בטקס כי כי "שלושה אתגרים מרכזיים לפנינו, ואנו פועלים נגדם בלא הרף: ראשית, אנו פועלים כל הזמן נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. שנית, אנו פועלים נגד הניסיון של אויבינו לפתח טילים מדויקים בסוריה, בלבנון ובגזרות אחרות. שלישית, והחשוב מכל, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".