תקרית הירי בגבול הרצועה: 3 לוחמים לא הסתערו - והודחו

מתחקיר שהתבצע לאחר ההיתקלות עם המחבל החמוש, שבה נפצעו קצין ושני חיילים, עולה כי כוח תגבור שהגיע לזירת האירוע סירב להיכנס למרחב הלחימה. נהג סיור הודח אף הוא מתפקידו

זמן צפייה: 04:03

תקרית הירי בגבול הרצועה: מהתחקיר שהתבצע בעקבות ההיתקלות עם מחבל חמוש במחסום כיסופים לפני כשבועיים, עולה כי כוח תגבור שהגיע לזירת האירוע לאחר פציעת הקצין, נמנע מלהיכנס למרחב הלחימה. לאחר התחקיר, החליט מפקד חטיבת גולני אל"מ שי קלפר, להדיח מתפקידם סמל ושני לוחמים שלא פעלו כמצופה מהם באירוע מבצעי. בנוסף, הודח מתפקידו נהג סיור.

כאמור, לפני כשבועיים נפצע קצין צה"ל באורח בינוני ושני חיילים נפצעו קל מירי מחבל שנשא קלצ'ניקוב ורימונים וחדר מעזה לשטח ישראל. במהלך חילופי האש שהתפתחו במקום, שבמסגרתם השליך המחבל לפחות רימון אחד, נהרג המחבל מירי כוחות צה"ל. הלוחמים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה שבבאר שבע. בעוטף עזה חזרו לשגרה לאחר האירוע. מבית החולים נמסר כי הקצין שנפצע בינוני נותח והועבר להתאוששות. שני הלוחמים הנוספים במצב קל, ושוחררו לביתם. הרסיס מירי המחבל פגע בקסדה של אחד החיילים, והאחר נפצע בעור התוף.

עוד בחדשות 13:

תקרית בגבול הרצועה: 3 לוחמים נפצעו מירי מחבל שחצה מעזה וחוסל

דיווח פלסטיני: לפחות שלושה מחבלים נהרגו בתקרית בגבול הרצועה

תקרית בגבול הרצועה: צה"ל סיכל ניסיון חדירה; 4 מחבלים נהרגו

Whatsapp Image 2019 08 01 At 0
תקרית ירי בדרום הרצועה

ביום שישי לפנות בוקר, לפני כשבועיים, זיהו הכוחות חשוד שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ובעקבות הזיהוי הקפיצו כוחות והוכרזה כוננות באזור. בסביבות השעה 2 לפנות בוקר חצה המחבל, איש חמאס, לשטח ישראל כשהוא חמוש בקלצ'ניקוב ורימונים, פתח בירי והשליך לפחות רימון אחד לעבר לוחמים מגדוד 12 של חטיבת גולני והביא לפציעתם. המחבל הצליח לחמוק, וכוח צה"ל אחר הרג אותו במרחב הסוללות. כמו כן, עמדת חמאס הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע. על פי דיווחים פלסטיניים, העמדה שהותקפה ברצועה היא עמדת תצפית של של הפלגים הפלסטיניים מזרחית לעיר חאן יונס. אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, נמצא בשטח וניהל את האירוע.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, מסר לאחר האירוע: "עם סיום האירוע לפנות בוקר, הוסרו ההנחיות בישובים. במשך כל האירוע הייתי בקשר ישיר עם מפקד האוגדה ואנחנו ממשיכים לעקוב. אין שינוי בהנחיות. אנו מבקשים להודות לכוחות צה״ל על התגובה המהירה ועל פעילות ההגנה עלינו ומאחלים החלמה מהירה לחיילינו שנפצעו בתקרית. אני מחזק את תושבי הישובים הסמוכים שהושפעו מהאירוע ועברו לילה לא שקט. המועצה בקשר עם ההנהגות הישוביות וערוכה לתת מענה ככל שיהיה צורך".

מוקדם יותר באותו הלילה דיווחו גורמים פלסטיניים על חילופי האש, ודיווחו כי צה"ל שיגר פצצות תאורה במקום. במהלך האירוע נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים. תושבי כמה ישובים במועצה האזורית אשכול הונחו תחילה להישאר בבתיהם, אך ההנחיה הוסרה כעבור זמן קצר - והשגרה במקום חזרה לסדרה.