תקרית בגבול הרצועה: צה"ל סיכל ניסיון חדירה; 4 מחבלים נהרגו

דובר צה"ל אישר כי החוליה ניסתה לחדור לשטח ישראל, כשחבריה מצוידים בכמויות גדולות של רובים, רימונים ומטול נגד טנקים. גופותיהם נלקחו לישראל. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק

זמן צפייה: 02:02

תקרית בגבול הרצועה: דובר צה"ל אישר הבוקר (שבת) כי בשעות הבוקר המוקדמות זיהו תצפיות של צה"ל ברצועה חוליית מחבלים שהתקרבה לגדר המערכת באזור חאן יונס. לפי הודעת צה"ל, החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, הייתה חמושה בכמויות גדולות של רובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. כוח של חיילי גולני פתח באש לאחר שאחד מחברי החוליה חצה את הגדר והרג אותם. גופותיהם נלקחו לישראל. במהלך האירוע הושלך רימון לעבר כוחותינו, אין נפגעים ישראלים ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר הלילה דיווחו כל התקשורת הפלסטיניים כי צה"ל תקף מהקרקע ומהאוויר ברצועה כתגובה לניסיון החדירה, וכן פגע בעמדות חמאס במרכז רצועת עזה. אין הנחיות מיוחדות לתושבי העוטף.

הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

[brightcove_iframe video_id=' news-politics-security-20190810-0541' autoplay='0' credit='' desc='ההיתקלות ברצועת עזה ' kid='1_dxq4i9tb' duration='33'']

עוד בחדשות 13:

אחרי שמונה ימים: שריפה פרצה בעוטף עזה מבלוני תבערה

תחקיר ההיתקלות ברצועה: המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל

נמשך המצוד אחר המחבלים מגוש עציון: "פלסטיני נעצר בבית פג'אר"

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2019 08 10 At 0
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

ביום רביעי שריפה פרצה ביער שמחוני, ולאחר חקירה של חוקר שריפות מכבאות והצלה אשקלון נקבע כי היא נגרמה כתוצאה מבלון תבערה. זאת אחרי שמונה ימים של שקט יחסי, בהם לא פרצה אף דליקה כתוצאה מטרור הבלונים.

מוקדם יותר השבוע ביקרו ראשי מפלגת כחול לבן בעוטף עזה והתייחסו, בין היתר, למתיחות בדרום. יו"ר המפלגה בני גנץ אמר: "נחתור להכרעה צבאית של חמאס, נפעל לכתוב באש את כל המרחב ונפעל בצורה קרקעית ככל שנרצה וכמה שנרצה. כל יוזמה תישאר בידיים שלנו ולא נקבל שום תנאי. אני ממליץ לראשי החמאס לחדול מהפרחת בלונים ומשיגור רקטות, ולממשלת ישראל אני ממליץ – צריך את האומץ להחליט".

לפיד אמר כי "בפעם הבאה ש-700 טילים יצאו מעזה לשדרות, תצטרכו להחליט איזה קבינט אתם רוצים – רא"ל אשכנזי או סמוטריץ'? יעלון או מירי רגב? גנץ ואני או אף אחד?". כמו כן הוסיף: "בפעם הבאה ראשי חמאס לא יקבלו מזוודות עם דולרים, אלא טיל מונחה לבית שלהם".

לפני כעשרה ימים חדר האני אבו סלאח לשטח ישראל וביצע פיגוע ירי, בעקבותיו נפצע קצין צה"ל באורח בינוני ושני חיילים נוספים קל. בצד הישראלי של הגבול נמצאים כלים הנדסיים כבדים של צה"ל שבונים את פרויקט "זוהר דרומי", הקיר התת קרקעי נגד מנהרות חמאס, וכן גדר עילית גבוהה בדומה לזו שהוקמה בגבול עם מצרים. העובדה שלא הייתה במקום גדר מסוג זה, סייעה לחדירת המחבל - שהפתיע את כוח גולני.

תיעוד פלסטיני של התלולית עליה התרחשה תקרית הירי

בנוסף, ניצל אבו סלאח את העובדה שיש במקום תלוליות חול - והסתתר מאחוריהן. כאשר הכוח של גדוד 12, שכלל את מפקד המחלקה ושישה חיילים הגיע למקום, פתח המחבל באש לעברם - ופצע את שלושת החיילים. במקביל, הגיע מכיוון אחר מפקד הפלוגה יחד עם חיילים נוספים, כשהם מודעים למיקומו של המחבל שמסתתר מאחורי תלולית. הכוח הסתער לעבר אבו סלאח, חיסל אותו - ולמעשה הביא לסיום האירוע.